Elektroonikafoorum.com

Täisversioon: Võimendi Sony TA-F570ES renoveerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Opvõimendi pesastamisega sain vastu näppe - kõik näis hea ja ilus:

[attachment=2299]

, kuni selgus, et MM/MC lüliti hoob ei mahu enam oma kohale ära (vaba kõrgus plaadini jäi väikseks):

[attachment=2300]

Ega midagi, pesa maha ja opvõimendi sisse. Panin sinna TL072-e, kui hiljem mängulusti tekib, võib seda suhteliselt lihtsal vahetada (EQ-plaadi kättesaamine ei ole kuigi keeruline):

[attachment=2301]

Plaadi alla opvõimendi toiteotstele sai mürasummtuseks 100nF konde pandud:

[attachment=2302]
EQ-plaadi viimane moodul - lõppvõimendi pingevõimendusaste:

[attachment=2303]

Algne seisund:

[attachment=2304]

Sai siis vahetatud sisendkondensaator (kilekonde vastu) ja mõned kõrgeoomilised takistid MF-id e vastu:

[attachment=2305]
Järgmiseks plaadiks siis sisendpesade ja selektorite plaat (input board):

[attachment=2306]

Esipaneel maha:

[attachment=2307]

Aktuaatorid paneelilt lahti:

[attachment=2308]

Selline see siis välja näeb:

[attachment=2309] [attachment=2310]

Ega seal muud teha pole kui lülitid puhtaks teha:

[attachment=2311] [attachment=2312] [attachment=2313]

Lamellid puhtaks:

[attachment=2314] [attachment=2315]

ning lülitid kokku ja plaadile tagasi:

[attachment=2316] [attachment=2317]

Niipalju veel kommentaariks, et keegi oli ilmselt määriva puhastusvahendiga eelnevalt neid plögistanud - määrdeaine tilkasid oli lülikorpustel üksjagu.
Lamellid olid sellest hoolimata üksjagu oksüdeerunud.
Järgmine samm - esipaneel koos sellele kinnitatud plaatidega:

[attachment=2318]

[attachment=2319] [attachment=2320] [attachment=2321]

Mute (-20dB) lüliti paneelilt maha:

[attachment=2322] [attachment=2323] [attachment=2324]

Lüliti ise on väike ja kinnise ehitusega - liiga väike, et ma hakkaksin seda lahti võtma.
Õnneks ei kommuteeri see signaali otse (oma kontaktidega), vaid juhib kommutatsioonireleed:

[attachment=2325]

Nii et parajalt poolsada korda näpu vahel loksutamist, kontaktide takistus üle mõõta (mis normis oli) ning oma kohale tagasi:

[attachment=2326]
Järgmine plaat - tämbriregulaatorid ja kõlarireleede juhtnupud:

[attachment=2327]

Tämbriregulaatoriosa:

[attachment=2328]

Ega siin muud teha ei olnud, kui lülitid määriva puhastusainega läbi loputada ja ööseks plaat nõrguma-kuivama jätta.

[attachment=2329] [attachment=2330]

Kuiv kontaktipuhastusaine tegi plastid nii puhtaks, et lülitid hakkasid kriuksuma nii et antud kohas selle rakendamine ei sobi.
Kahjuks ei ole hetkel eBays ka asendulüliteid võtta - ehk tuleb tulevikus silmad lahti hoida.
(22-02-2023, 08:08 PM)madis64 Kirjutas: [ -> ]Kuiv kontaktipuhastusaine tegi plastid nii puhtaks, et lülitid hakkasid kriuksuma nii et antud kohas selle rakendamine ei sobi.
Kahjuks ei ole hetkel eBays ka asendulüliteid võtta - ehk tuleb tulevikus silmad lahti hoida.
Mis tüüpi/nimetusega need lülitid on?
Milline on jalgade vahe trükkplaadil?
(26-02-2023, 11:25 PM)martk Kirjutas: [ -> ]Mis tüüpi/nimetusega need lülitid on?
Milline on jalgade vahe trükkplaadil?

Vanemad ALPS-id olid, mudelit ei ole eBayst ega andmelehtedelt vaevunud/viitsinud tuvastama.
Viikude vahe peaks tollele ajastule standardne olema, ei hakka praegu enam üle mõõtma.

Mingid praeguse aja vertikaalsed ALPSid soetasin huvi pärast (koolituseelarvest)

https://au.element14.com/alps-alpine/spp...dp/1435768

- need on madalamad ning ka varreosa on lühem (plastiku kokkuhoid). Kuna gabariidid ei klapi nagunii, ei hakanud käigupikkust võrdlema.
Jätkates sama plaadiga (vasakul poolel) - lülitid kommuteerivad kõlarireleesid nii et kuni need klõpsuvad, pole vist vaja nendega eriti vaeva näha. Releede voolu piiravate takistite all on trükkplaat natuke tumenenud, kuid mitte liiga hullult - jätan need oma algsesse olekusse. Plaadi ja plekkpaneeli vahel eriti vaba ruumi ei ole, kui sooviks neid plaadist kõrgemale tõsta, tuleks takistid plaadi alapoolele joota.

[attachment=2331] [attachment=2332]

Plaat paneeli külge tagasi ja paneel korpuse külge kinni:

[attachment=2333]

.
Viimane plaat siis teha - lõppvõimendi:
[attachment=2364] [attachment=2365]

Ega seal midagi suuremat teha ei olnudki kui seal olevad lüüdid välja vahetada:
[attachment=2366]

Lõputransistoride jõudevõõlu mugavamaks reguleerimiseks sai pistikule pikenduskaabel külge joodetud:
[attachment=2367]

.
Aeg selle võimendiga selleks korraks otsad kokku tõmmata.

Mõõtetulemused kõlariterminalidelt 8-oomise koormusega nii tuunerisisendist kui ka lõppvõimendi sisendist.
Tuunerisisendi puhul reguleerisin sisendsignaali nivoo ja helikaarti saadetava väljundinivoo selliselt, et helitugevusenupp oli ca 23:00 asendis ning täiendavaid monutusi spektrisse ei lisandunud (sisendsignaali tõstes need ilmnevad).

Võrdlevad tulemused siis sellised:

[attachment=2375]

[attachment=2372]

[attachment=2373]

[attachment=2374]

[attachment=2371]
Lehti: 1 2 3