Elektroonikafoorum.com
PCB paksustest - Printerisõbralik versioon

+- Elektroonikafoorum.com (https://elektroonikafoorum.com)
+-- Foorum: Arutelud (https://elektroonikafoorum.com/forum-3.html)
+--- Foorum: Trükkplaadid - küsimused ja vastused (https://elektroonikafoorum.com/forum-16.html)
+--- Teema: PCB paksustest (/thread-760.html)



PCB paksustest - A.R. - 15-02-2019

Ühe seadme jaoks läheks vaja natuke erilisi trükkplaate.
Kas on olemas PCB plaadi materjale, mis oleks 0,5 ja 0,75 mm paks?
Kas Te suudate  teha läbi plaadi näiteks 3,45 mm ruudukujulise ava?


RE: PCB paksustest - madis64 - 16-02-2019

(15-02-2019, 11:29 AM)A.R. Kirjutas: Kas Te suudate  teha läbi plaadi näiteks 3,45 mm ruudukujulise ava?

Kas selline ülesanne ei kuulu näiteks laserlõikuse valdkonda?


RE: PCB paksustest - A.R. - 16-02-2019

(16-02-2019, 12:21 AM)madis64 Kirjutas:
(15-02-2019, 11:29 AM)A.R. Kirjutas: Kas Te suudate  teha läbi plaadi näiteks 3,45 mm ruudukujulise ava?

Kas selline ülesanne ei kuulu näiteks laserlõikuse valdkonda?
Vineeri lõikamist laseriga olen näinud aga
0,5 mm paksusest ühepoolsest PCB plaadist 4 mm sammuga 
16 ruutava lõikamist pole veel kohanud.
Samas oleks vaja selline detail valmis teha.

Tore oleks kui ei peaks viiliga auku tegema ning
plaati nimekaarti paberist ja plekist kokku liimima.


RE: PCB paksustest - madis64 - 16-02-2019

Aga küsi neilt järgi, kas teevad (ning kumb sobivam on - kas laser- või vesilõikus), ning anna ka siia teada, mida vastati.

Ossmet kribab oma veebilehel näiteks nii:

"Laserlõikus ja vesilõikus – kombineerituna oleme suutelised lõikama paberit paksusega 0.1mm, terast paksusega kuni 200mm ning kõike mis jääb vahepeale.

Raaljuhitavate tööpinkide täpsusklass on 0.05mm. Lõikekeskus pakub kliendile materjali lõikamist kui ka ise vajalikku materjali."


RE: PCB paksustest - madis - 16-02-2019

Trükkplaadi paksuste valik on päris suur
Üldiselt on selline rida

0.2
0.4
0.5
0.6
0.8
1.0
1.2
1.6
2.0
2.4
3.2

ja erinevad vased

Ava saab teha ruudukujulise, kuid nurgad on raadiusega. Üldiselt alla 0.5mm raadiusega ei tehta, kuid vajadusel õhukese materjali saab teha ka 0.2raadiusega.
Olenevalt rakendusest võib nurgad ka "väljapoole kompenseerida" ehk lõigat nurgad väljapoole nii et on tagatud ruudukujuline "valgusava".

Täpsusega on lood keerulisemad. CNC pinkide positsioneerimise täpsus on igal pingil 0.05 või parem, korralikul freespingil 0.002 ja parem.
Aga reaalne täpsus sõltub

* tööriistast - tavaline diamondcut frees trükkplaadis tagab +-0.2mm, endmilliga üle tehas +-0.01

* materjalist - kui materjal mängib ja on pehme, siis deformatsioonid viivad täpsuse alla. Pehmes plastis +-0.2 on juba hää saavutus

* temperatuur - kui materjal töötlemise käigus kuumeneb, siis võib viga olla 0.5mm ja hullem. Eriti laserlõikuse korral, olen selliseid banaane näinud et tule taevas appi (2mm möödas)

Nii et kui keegi reklaamib enda võimekust pingi täpsusega (seda juhtub tihtipeale) siis ta petab ennast ja teisi. 0.002mm täpne positsioneerimine on üks asi aga 0.002mm täpsusega lõikus on juba omaette teadus.