Suletud pliiaku laadimine autos
#1
Mure: pardakaamera ümbertõstmisevajadus tekitas olukorra, et pean tekitama aku, mida saab laadida auto sigaretisüütajast.
Nimelt, pardakaameral on kolm otsa toites: maa, püsiv aku (mälu jaoks) ja süüde (lindistuse alustamine jne).
Originaalis on seega kaamaral püsivalt 12V peal, ja süüte andmisel läheb ta ergastatud olekusse ja hakkab toimetama.
Süüte kadumisel on tehase poolt ettekirjutatud veel lindistamist 1min jagu, ning siis läheb idlema. Lindistuse ajal on tarve akuotsalt 100mA ja idles 0.5mA.
Aga kõik peab saama käitatud ainult sigaretisüütajaga.
Kui uus lahendus pole süütajas, siis ei lindista, aga selle 0.5mA peab ta saama kuskilt võtta, et kell ja videote timestampid paigas oleksid.
Kui pannakse süütajasse, siis sealt tuleb kohe signaal "käimaminekuks", ja hakkab toimetama.
Kui süütajast eemaldatakse, peab olema ramma pakkuda seda 100mA võimalust minutiks, ja siis pikalt 0.5mA ära kannatama.

Ruumipuudust otseselt pole, saaksin kasutada klassikalist SLA'd, 12V ja 0.8Ah, see on veel OK suurusega.

Küsimus: kuidas sellist akut ohutult ja praktiliselt laadida? Ja just autos, sel ajal, kui ta süütajasse on ühendatud. Pardapinge on 12V.

Hea tava on u 3V kõrgema pingega, esiteks, ja 5-10x väiksema nimivooluga.
Kas piisab, kui sättida LM317ga vool 150mA peale?

Või on mingi muu trikk sellise asja jaoks?

Aitähh!
Vasta
#2
Pardapinge on 14V kui auto käib. Ideeliselt oleks piisav ka seda akut otse laadima, vaja oleks vaid voolu piirata. LM317 jms asjadel on pingekadu ja siis enam ei saa otse laadida. Lihtne takisti võibolla vahele piisaks.
Kui tahad, et pidevalt laeks ka seisva autoga on vaja pinget tõsta. Mingi boost lahendus näiteks LM2577 baasil.
Vasta
#3
Tõsi, Vdrop on pirakas.
Reeglina auto sõidab, seega võiks panustada selle 14.4V peale.
Kui lisaaku oleks 10V peal, saaks 30oomise takiga 147mA, ja 12V juures 80mA.
Kui panna rammusas korpuses 10W ja 30oomi takisti järjest, võikski asi toimida ja olla OK?
Kas mingit miinimum-pinget pliiakude laadimisel pole? Et a'la alla 12.9V pole mõtet 12V akut laadida, sest mingi kriitiline piir jääb ületamata vms?
Vasta
#4
Kui pinge on madalam kui vajalik siis aku lihtsalt ei lae. Kui takistiga teha ja samas on akul veel tarbija siis olukorda kus aku klemmipinge on võrdne sisendpingega kunagi ei teki. Ilma koormuseta aku täitudes laadimisvool väheneb ja klemmipinge kasvab teoreetiliselt kuni sisendpingeni.
Vasta
#5
Kui lisaakule käiv koormus lisada sinna ainult süütesignaali puudumisel, saab lisaaku end rahulikult laadida:
[Pilt: 6Cmca6yZ59bItk9dtvi6GoFdRGIe3.jpg]

Schottky on selleks, et süüde reaalselt kaamera jaoks kaoks, ja lüüt on relee ümberviskamishetke kompenseerimiseks (10ms, 100mA, tuleb toime küll).
Kui releed mitte panna, siis 100mA tarbimine nõuaks 15 oomist takistit, aga pardapinge peab olema üsna kõrge, ja kui mingil põhjuselt aku pole tutt-uus, siis võib laadimine vaevaline olla.
Releega tundub asi kõige kuulikindlam, või kuidas?
Vasta
#6
Relee asemele võib panna 2 dioodi. Üks otse +Vin -> +Vout ja teine aku pealt -> +Vout
Vasta
#7
Martin,väga hea mõte Smile

Siis sedasi:
[Pilt: 6CmZZU24JRkOhyYYiuLoePAD6ObpX.jpg]

Akuks: http://www.elfadistrelec.ee/et/lead-acid...simi=99.77
Takistiks: http://www.elfadistrelec.ee/et/wirewound...&simi=99.8
Dioodid: http://www.elfadistrelec.ee/et/schottky-...&simi=99.8

Aku: piisavalt väike, aga parajalt mahtuvust.
Takisti: üledimensioneeritud, aga hea kinnitada ja ei kuumene ohtlikult.
Dioodid: jällegi, mugav kinnitada, PA kruvid ja mutrid.
Lüüt: 35V/2200uF purk, just-in-case, et mingil juhul mälu ots ripakile ei jääks. Või on praeguses lahenduses täiesti mõttetu?

Karbi külge panen surunupuga pisikese digivoltmeeripaneeli-mooduli, et aegajalt saaks ilma lisaseadmeteta aku pinget vaadata, et pahasid üllatusi poleks.

Kõlab nagu plaan?
Vasta
#8
Surunupp oleku kontrollimiseks eeldab "surumist" - see on nii "eilane" ...

Kas mingit trigerit häireolukorra fikseerimiseks, mis mingi leedi süütab, ei anna korraldada?

Surunupp oleks siis lähteseisundi taasteks.
Vasta
#9
Mul on paps nii vanakooli-mees, et see surunupp on piisavalt usaldusväärne, ja ta ei jäta võimalust kasutamata seda vajutada Smile
Aga automaagiline indikaator oleks hea küll, ainult et see kipub voolu võtma kogu aeg. Veidi, aga ikkagi. Üks püsitarbija on juba. Aga mõte mugavaks tegemise jaoks on hea Smile
Vasta
#10
Ma ka "vanakool" -aga laiska tüüpi :D

Vooluvõtjast kontrollerist - eks ta vist sõltub jah sellest, kas autoga sõidetakse kord päevas või kord kuus...

Võid ju aretada trigeri, mis käivitub (ja süütab vajadusel leedi) süüte sisselülitamisel.
Teine surunupp (ega neid ju tingimata üks pea olema) võib ju manuaalkontrolli käivitada.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne