Voolu mõõtmine
#1
Tere,
Kas keegi oskab soovitada, kuidas mõõta autoaku laadimisvoolu?
Probleem on selles, et mõõtja võiks kogu aeg järel olla, seega:

Mõõtesüsteem peab kannatama ütleme 600 amprit voolu (panin varuga),
Mõõta peaks saama mõlemasuunalist voolu (laadimist ja tühjenemist)
Süsteem ise ei tohiks suuremat voolu tarbida (ütleme 10 mA on lubatud)
Süsteem peaks näitama enam-vähem täpselt ka väikseid voole (kui auto seisab, on voolutugevus ütleme 70 mA)

Kuna tegemist on alalisvooluga, siis voolutrafo langeb ära. šundi kasutamisel peaks selle takistus olema nii väike, et väiksemate voolude puhul ei oleks pinge sellel mõõdetav.
Halli efektiga andurid lähevad vist umbes 200 A-ni?

On kellelgi ideid?
Vasta
#2
Starteri kaabli võib mõõtmata jätta, siis pole nii suurt voolu vaja mõõta.
Vasta
#3
Mõtlesin ise ka sellele, aga liiga palju ei tahaks elektrisüsteemi ümber ehitama hakata, esiteks, mõõtmine võiks ikka aku juhtme vahelt käia. Teiseks oleks hea, kui saaks selle starteri voolu ka ikka mõõta.
Endal tuli mõte, et kui süütelukust startimpulsi saamisel mõõteseadme lühistaks, näiteks sellega:
MOSFET
Siis ehk õnnestuks, aga mis arvate?
Vasta
#4
Näiteks mingi selline http://ee.farnell.com/lem/hal-100-s/curr...dp/1617413
Siis jääb auto juhtmestik puutumata, ajad lihtsalt akujuhtme läbi sealt.
Overload current on neil päris suur, ehk siis võib panna väiksema ja starteri voolu lihtsalt mõõta ei saa?
Vasta
#5
(04-03-2010, 04:16 PM)martinr112 Kirjutas: Näiteks mingi selline http://ee.farnell.com/lem/hal-100-s/curr...dp/1617413
Siis jääb auto juhtmestik puutumata, ajad lihtsalt akujuhtme läbi sealt.
Overload current on neil päris suur, ehk siis võib panna väiksema ja starteri voolu lihtsalt mõõta ei saa?

Jah, põhimõtteliselt sobiks. 200 A variant mõõdab isegi kuni 600 A. Ainult ma kardan, et alla mõne ampri sellega vist väga ei mõõda, Offset rikub asja ära, peab uurima.
Tänud.
Vasta
#6
Seal on täpsuseks märgitud +-1%, ehk nominaal voolu (100A) juures +-1A, ilmselt +-1A on selle täpsus ka milliampreid mõõtes.
Vasta
#7
(04-03-2010, 05:23 PM)martinr112 Kirjutas: Seal on täpsuseks märgitud +-1%, ehk nominaal voolu (100A) juures +-1A, ilmselt +-1A on selle täpsus ka milliampreid mõõtes.

Päris nii ikka ei ole. Ideaalis võiks see 1% olla ka milliampreid mõõtes, kui lineaarsuseviga ja offset puuduks (konkreetsel isendil on lineaarsuseviga 0,5%), Offset on kokku max 20 mV, kui sellega arvestada (maha lahutada), siis 100 mA täpsusega oleks ilmselt võimalik väikseid voole mõõta.
Vasta
#8
On k< säärne asi: ACS752CA-50 või ACS752CA-100. Kasutanud ütlevad et "Voolu mõõta lihtne, karakteristik lineaarne, kuid müriseb nii mis hirmus. Nii umbes 2...7 mV väljundi kõikumine on".
BTS555 FET lüliti omab samuti vool->pinge väljundit. Max vool kuskil 500A kanti. Kallis tükk on Sad
Vasta
#9
Üks tülikas lahendus: starteri ahela lased läbi ühe anduri ja muu autoelektri lased läbi teise anduri.
Vasta
#10
Üks variant, mis nüüd ise mõtlesin on see, et on kaks andurit tõepoolest, aga samas üldahelas järjestikku. Üks on see HAL-200, näiteks ja teine mingi lihtne šundi (ütleme 0,05 oomi) ja current sensoriga (ZXCT1009 näiteks). Kui Halli anduri voolu näitav pinge tõuseb kuhugimaale (ütleme 10A-ekvivalendini), siis avaneb mosfet (näiteks see ülaltoodud IRF1324 429A max Id) ja lühistab väikese voolu mõõtesüsteemi lihtsalt ära.

Hinnaks tuleks sellisel süsteemil kuskil 600-700 krooni, mis on kallis, aga paremat ideed ka ei ole. Starteri voolu oleks ikka ka vaja mõõta, mure on nimelt selles, et auto aku saab kasutamisega tühjaks, seega oleks tarvis teada, kui palju sealt võetakse ja palju tagasi pannakse, et teaks, milles asi.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne