Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga
#1
1. Kuidas teha kindlaks faaside järjestust? (Võimalikud variandid peale faasijärjestuse indikaatori)

2. Kuidas faase ühendatakse?

3. Mida teeb mootor, kui faase ühendatakse valesti?

4. Kas mootorit võib ilma sagedusmuunduritta ühendada? (otse kilbist)

5. Kuidas panna tööle tööstuslikmootor 220V pealt? (1 faasi pealt)
Vasta
#2
(26-05-2010, 05:16 PM)ramex Kirjutas: 1. Kuidas teha kindlaks faaside järjestust? (Võimalikud variandid peale faasijärjestuse indikaatori)

Mootoriga Smile

2. Kuidas faase ühendatakse?

Kui faasid on määratud (U,V,W) siis vastavalt L1 L2 ja L3 klemmiga, kui ei ole siis nagu jumal juhatab.

3. Mida teeb mootor, kui faase ühendatakse valesti?

Käib valetpidi ringi. Enamasti ei ole see ohtlik, kuid nt. saeketta kinnitus võib ennast ise lahti kruvide. Pump ei anna vett välja ja kui pikalt hoida võib üle kuumeneda. Ventilaator ei puhu. Puurpink käib valetpidi ringi ja ei puuri Smile

4. Kas mootorit võib ilma sagedusmuunduritta ühendada? (otse kilbist)

Jah. Kuid mootori käivitusimpulss on 5 kuni 10 korda nimivool, suure mootori (10kW+) korral peab sellega arvestama.

5. Kuidas panna tööle tööstuslikmootor 220V pealt? (1 faasi pealt)

Paned sagedusmuunduri ning ühendad mootori tähest kolmnurka.
Vasta
#3
(26-05-2010, 09:37 PM)KaruTEC Kirjutas: 5. Kuidas panna tööle tööstuslikmootor 220V pealt? (1 faasi pealt)
Paned sagedusmuunduri ning ühendad mootori tähest kolmnurka.

5.
Sellest järgnev küsimus.
Täht ühendus näeb välja milline?
Kas on ka teisi ühendusi?

3.
Selline juhus mootor põkib ühe kohapeal, ei liigu ühtpidi ega teistpidi aga tahab nagu liikuma hakkata. Kas see võib saatuslikuks saada mootorile?
Vasta
#4
5.
Sellest järgnev küsimus.
Täht ühendus näeb välja milline?
Kas on ka teisi ühendusi?

Tähtühendus on Y kujuga, kolmnurk on D kujuga. Vt wikipediast, seal on pildid ja selgitused. (wye-delta)


3.
Selline juhus mootor põkib ühe kohapeal, ei liigu ühtpidi ega teistpidi aga tahab nagu liikuma hakkata. Kas see võib saatuslikuks saada mootorile?

Jep, tundub et üks faas on puudu. Võib maha põleda nii umbes 2-20 minuti jooksul.
Vasta
#5
(26-05-2010, 11:11 PM)KaruTEC Kirjutas: 5.
Sellest järgnev küsimus.
Täht ühendus näeb välja milline?
Kas on ka teisi ühendusi?

Tähtühendus on Y kujuga, kolmnurk on D kujuga. Vt wikipediast, seal on pildid ja selgitused. (wye-delta)


3.
Selline juhus mootor põkib ühe kohapeal, ei liigu ühtpidi ega teistpidi aga tahab nagu liikuma hakkata. Kas see võib saatuslikuks saada mootorile?

Jep, tundub et üks faas on puudu. Võib maha põleda nii umbes 2-20 minuti jooksul.
äitähh vastuste eest..

Lisan mõned lingid, kust saab täiendavat informatsiooni
http://en.wikipedia.org/wiki/Y-%CE%94_transform
http://en.wikipedia.org/wiki/Delta-wye_transformer
http://www.elec-toolbox.com/usefulinfo/xfmr-3ph.htm
http://www.federalpacific.com/university...pter3.html
http://www.ecmweb.com/mag/412ecm06fig1.jpg
http://samplecode.rockwellautomation.com..._-en-p.pdf

1. punkti täiendav küsimus. Kui on olemas indikaator, mis näitab kahe faasi vahel mootori pöörlemissuunda.
Kuidas näevad välja pöörlemissuunad 3 faasi tähtühenduse puhul ja kuidas kolmnurkühenduse puhul?
Mõtlen nii L1 -> L2 <-L3 ; L1 ->L3 ; -> = päripäeva <- vastupäeva
Defineerin ümber: Kuidas kontrollida selle faasiindikaatroga faaside järjekorda, et oleks L1 , L2 , L3 mitte L2, L3, L1?
Vasta
#6
Kui soovid kolmefaasilist (nö tööstuslikku) mootorit panna tööle ühe faasiga, siis võid kasutada kondensaatorit. St sõltumata sellest kas mootoril on mähised täht või kolmnurkühenduses on sul kolm ühenduskohta. Ühe otsa külge ühendad faasi, teise külge neutraali ning kolmanda otsa ühendad läbi kondensaatori faasiga. Kondensaator peab olema bipolaarne, piisava pingetaluvusega ning enamasti jääb selle mahtuvus vahemikku 10 - 22 uF (võimsate mootorite korral ei soovita kasutada).
Vasta
#7
Selle mootori põkkimisele sain vastuse, Üks faas oli katki ja ning jooksis maase (tegemist maaaluse kaabliga). Vedasin uue juhtme (5X4mm2). Selle L1 (pruun), L2 (must), L3 (hall) vedasin kilbist järgides peakaitset vasakult paremale. Aga väike kahtlus on sees, kuidas seda kontrollida? Saemootori sain õigetpidi tööle.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne