IRF3205 ja PWM
#1
Tere!

Vajaks abi siis IRF3205 juhtimisega.
Nimelt plaanis ehitada nende peal autoakulaadija. Neid läheb 2 tükki parraleelselt.
Aga probleem selles, et väljakaid ei saa lihtsalt paari takiga ja reostaadiga reguleerida. Vaja siis ehitada PWM, võimalikult lihtne/odav aga töökindel.
Silma jähi selline skeem. 555 laialt levinud ka.
Mõte oleks nagu voolu piirata. Kui kuskile kaugemale peaks minema siis paneb väiksema vooluga laadima jne.
Mis targemad soovitavad? Või peab selle idee maha matma?

Tänud ette!
Vasta
#2
• LM2679T-ADJ Switch reg adjustable TO220 (101-3)
Tootekood: 73-266-08


Sellele pole peaaegu midagi juurde tarvis ja www.national.com leiad online kalkulaatori parameetrite arvutamiseks.
Tundub kallis aga tegelikult on odavaim lahendus.
Vasta
#3
Mis vooluga see laaija ilma kontrollerita laeb? Kui see laadija koosneb ainult trafost ja alaldist, siis võiks ju ka lihtsalt laadimisjuhtmetele lisada paar meetrit peenemat sorti juhet vahele ja ongi vool madalam. Kui aga tahad ikka täpsemalt reguleerida, siis vaja voolu tagasisidega PWM teha. Kui ei raatsi kallist kivi osta, siis saaks ka komparaatori ja suuremat sorti drosseliga teha. Drossel hoiab voolu ja komparaator lükkab väljakaid vastavalt voolule sisse-välja.
Vasta
#4
LM2679T-ADJ on küll pisut kirves praegusel hetkel.
Aga laadija ilma kontrollerita peaks laadima natuke üle 15A. Voolu reguleerimis täpsus ei pea olema väga suur.
Komparaatoriga ei tohiks vist väga raske ehitada olla.
Vasta
#5
(02-12-2009, 07:36 AM)HighPower Kirjutas: LM2679T-ADJ on küll pisut kirves praegusel hetkel.
Aga laadija ilma kontrollerita peaks laadima natuke üle 15A. Voolu reguleerimis täpsus ei pea olema väga suur.
Komparaatoriga ei tohiks vist väga raske ehitada olla.

Ikka on. Miks ? Kivi arvestab reaalse skeemi parasiitnähtustega: väike stabiliseerimisviide enne voolu mõõtmist, diferentsiaalvõimendi shundi pinge võimenduseks, sisemine referents, ülemise transi bootstrap pinge.
Kui need asjad "diskreedis" realiseerida, siis läheb väga keeruliseks.
Teine variant on teha lineaarregulaator LM317+hunnik bipolaare. Tuleb odav, juhul kui transid ja jahutusradikas olemas on. Ainult et korralikku lühisekaitset ei ole.
Vasta
#6
Veel lihtsam varjant oleks osta mõned 0R47 9W takistid ja panna need jadasse, nii et vool parajaks muutuks. Siis võid veel juurde panna takistitega paralleeli LED-i koos takistiga ja lüliti, mis lühistab takistid ära, et laadida suurema vooluga. See varjant on muidugi offtopic, aga saaksid näiteks kasutada ajutise lahendusena, kuni PWM-vidina tööle saad.
Vasta
#7
Kusjuures virxi lahendus on täiesti toimiv, nn. ivanovi lihtmeetod.
Kui odavust taga ajad, teegi nii.
Vasta
#8
kõige lihtsam voolustabilisaator on hõõglamp, paned auto omasid vstavalt vajadusele ühe või mitu paralleeli.
Vasta
#9
LM2679T-ADJ vastu pole mul midagi ja see hind selle jupikohta kallis polegi. Lihtsalt praegu selline aeg...
Hiljem teeb kindlasti laadijat paremaks jne(Aga on ütlus: Mis ajutine, see igavene. :D)
Praegu tahaks midagi valmis nuputada, jõulute aegu hakkaks ehitama kui kool läbi. Saab natuke teadmisi ja kogemusi juurde.
Ma arvan et teengi komparaatori ja drosseliga. Nüüd vaja skeem otsida.

Aga üks küsmus veel: Kas dioodisildasid võib lihtsalt parraleeli panna? Kui on ühesugused sillad siis nad jaotub voolu ka ühtlaselt mõlema vahel?
Kui transid on parraleeli siis nendele pannakse takid ette, et vool jaotuks ühtlaselt. Sillal pole see oluline?

Tänud Vastanutele!
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne