Tähelepanuväärseid järeldusi elektripraksist
#1
- takistus on suurim suurima voolu puhul ahelas (vooluallika kasuteguri töö, kõik takid ikka kenasti oomilised);
- kui keerame magnetronil toitepinge vastupidi siis voltmeeter (mõõdab toitepinget) hakkab näitama lõpmatust või miskit sellist...

Muide, mida teie teeksite - seletaksite ära või saadaksite tagasi järelemõtlema ?
Vasta
#2
Anna endast parim, et selline loll struktuuris ei progresseeruks. Seletama muidugi peab, kuid mina enne arvestust ei annaks kui põhiasjad selged.
TTÜ needus ongi see, et iga hinna eest peab võimalikult palju rahvast läbi lohistama - minu arust on kvaliteet olulisem !
Ära anna alla.
Vasta
#3
Tänud toetuse eest, arvan ise samamoodi.
Mõtlesin siiski, et kui ma asja ise rahulikult ära seletan, siis on õhk-õrn lootus et jääb meelde. Õpikutega on nii, et kui tead, saad aru küll. Kui oled muidu tubli, siis ehk ka. Aga Harju keskmine ikkagi ei saa alati pihta. Eriti veel siis, kui pole mõistetav, milleks seda jama üldse vaja on.
Aga kui rääkida, kus antud nähtust reaalselt kasutatakse (magnetron - mikroahjus, interferents - prilliklaasid, objektiivid: optiline selgendamine jne), on rohkem lootust.
Muidugi on tudengeid, kes konkreetset ainet ei tahtnud aga õppekavas pidi selle võtma jne. Nende puhul ei aita mõnitamine ja tagasisaatmine ka midagi. Saagu siis pealegi läbi ja mingu oma haldusjuhtimisega edasi. Füüsikaga nad nagunii enam kokku ei puutu.
Vasta
#4
Ja siis on see poollollakas haldusjuht mingil hetkel mingi vallavalitsuse spetsialist, korraldab tänavavalgustuse hanget ja imestab mis luumenid mis luksid ? Ärge jamage, see on hea küll mida siin ikka mõõta või et "mulle tundub et ikka on pime/valge, tehke midagi" või et "on küll arvutatud AGA...."

TTÜst ei tohiks paberitega välja lasta ühtegi inimest kes füüsikat ja matemaatikat ei oska. Kui muu ei mõju, löö reostaadiga surnuks ja mata männimetsa Smile
Vasta
#5
(31-10-2012, 10:35 PM)madis Kirjutas: ....
TTÜst ei tohiks paberitega välja lasta ühtegi inimest kes füüsikat ja matemaatikat ei oska. Kui muu ei mõju, löö reostaadiga surnuks ja mata männimetsa Smile ....
Selle võiks lausa kivisse raiuda ja peaukse juurde riputada... Smile Lahe !
Vasta
#6
Ma ei tea, mis kombed TTÜ-s on, aga ajal, kui ma füüsikat tudeerisin TÜ-s (u 10 aastat tagasi), siis selleks, et üldse tööd tegema pääseda, oli vaja vastata teooria rahuldaval tasemel ära. Oli neid, kes ei saanudki tööle (4h praktikum) ja pidid veel järgmisestki praktikumist lisa võtma. Kui sa lased neil järele mõelda, siis on tegelikult lootus suurem, et nad asjast aru saavad. See võtab küll tõenäoliselt kauem aega. Lihtsalt seletades kiputakse asjast kas valesti või siis üldse mitte aru saama.

See on muidugi täiesti omaette teema, kuidas efektiivselt õpetada. IMO pööratakse sellele kahetsusväärselt vähe tähelepanu, enamus praktikumi juhendajaid on samasuguses upu või uju olukorras.

Vasta
#7
(30-10-2012, 09:38 PM)felch Kirjutas: - takistus on suurim suurima voolu puhul ahelas (vooluallika kasuteguri töö, kõik takid ikka kenasti oomilised);
- kui keerame magnetronil toitepinge vastupidi siis voltmeeter (mõõdab toitepinget) hakkab näitama lõpmatust või miskit sellist...

Muide, mida teie teeksite - seletaksite ära või saadaksite tagasi järelemõtlema ?

Aga härra õpetaja, siin on ju kõik õige.
Ainult pisivead ja väikesed arusaamatused

Lihtsalt üks sõna - "kasuteguri"- sattus kogemata valesse kohta.
(Mu arvutil klahviatuur mõnikotd natuke jukerdab. )
Pidi olema
takistus on suurim suurima voolu kasuteguri puhul ahelas.
Mõeldud on muidugi välimist takistust.

Ja selles teises näites kui me keerame ringi toitepinge siis see magnetroni juures oleva voltmeetri osuti
surub ennast vastu piirajat ja seega on meil selle voltmeetri jaoks tegu lõpmatusega.
Nii ei ole soovitav mõõteriistu kasutada.

Kas ma saaksin arvestuse?
__________________
nagu ühes raamatus õpetati tuleb õigesti valetada.
tänavu 50 aastat TRÜsse astumisest


Vasta
#8
Täpsustus: kõik mõõteriistad on digi.

(04-11-2012, 05:58 PM)A.R. Kirjutas: ....Kas ma saaksin arvestuse?....


Vaatame seda asja...1 pisike lisaküsimus. On elektrivälja modelleerimise (lahe nimetus, kas pole?) töö: http://parsek.yf.ttu.ee/inst/%5B%7E87%7E...tism/1.pdf
Mis juhtub potensiaalijaotuse pildiga kui dest. vette visata soola ja see siis kenasti ära segada?
Teistelt õppejõududelt saab vastu hambaid Smile aga mina olen säärane imelik ja tahan katsetada...

Tegelikult...kui nüüd eriti täpseks minna, siis metalli takistus sõltub temp-st (ehk antud töö puhul ahelat läbivast voolust, mis metalli kuumutab) ja seega pole tudengi väide ka selles esialgses (kuskilt netist kopeeritud) tähenduses mitte vale. Aga ma kahtlen, kas ta seda teadis. Ma rääkisin küll, ehk jäi meelde.
Teistele kiuslikele küsimustele leiame samuti alati koos lahenduse. Ma loodan, et tudengid seletusest aru saavad sest mulle pole keegi õpetamist õpetanud ja seletama olen vääga kehv. Hea kui isegi aru saan...
Vasta
#9
(04-11-2012, 11:08 PM)felch Kirjutas: Täpsustus: kõik mõõteriistad on digi.
Mis juhtub kui dest. vette visata soola ja see siis kenasti ära segada?
Hoidiste raamatus oli kirjas et nii saab kurkide soolvee.

Katsetuseks võtsin soola ja viskasin vette ja kaalusin testriga.
Alguses test vesi kaalus äärest äärde 500 kilo
ja pärast soolavesi oli ühte pidi kaaludes 92 kilo ja teist pidi -76 kilo.
Täpsustus: kõik mõõteriistad on digi.

Hakkasin selle miinuse pealt ehitama tõstemasinat?
Kas Teie, Härra Õpetaja, saaksite natuke aidata?

Tutvusin ka täiendava kirjandusega.
http://et.wikipedia.org/wiki/Galvanomeeter
Seal oli kirjas et:
Galvanomeeter on analoogmõõteriist määramaks elektrivoolu olemasolu, suurust ja suunda elektrijuhis.

Selles välja tegemise juhendis on kirjas et vool on vahelduv.
Ma ei saanud täpselt aru mis suunas see vahelduvvool liigub.
Ma otsin selle kohe internetist välja ja kas ma siis saaksin arvestuse?

_______________________________________
Tore oli.
Nii lihtsalt saadud negatiivne takistus!

Lisandus veel üks poolmagatud öö ja siis sai see soolalahus uuesti üle mõõdetud.
Ilus selge lahus - ei mingit negatiivsust.
Aga see ju oli!

Lahus valamusse, uus teelusika täis soola salatitopsi ja vesi peale, natuke alla cm.
Soolahunnik otsapidi veest väljas.

Nüüd näitab tester jälle negatiivset takistust ja VOLTMEETER 80 mV.
Pluss on puhta vee pool.
Hetkel, ca 20 min hiljem, soolahunnik on vees näha, näitab tester 20 mV.
Taastuvenergia allikas olemas. Sad

Selline on see füüsiku elu. Probleemid probleemide otsa.

*
Nüüd mõtleks teemal Galvani, galvaani element, galvanomeeter ja vahelduvvool.
Mis on see, mis siia ritta ei taha sobida?
Vasta
#10
(05-11-2012, 07:48 PM)A.R. Kirjutas: Kas Teie, Härra Õpetaja, saaksite natuke aidata?
Mis on see, mis siia ritta ei taha sobida?
Eee...ma arvan, et tuleb tugevamalt kruntida... ;)

Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne