Nõukaaegsed takistid ja muu tavaar
#1
Kas keegi oskab seletada kuidas mõista nõukaaegsel takistil olevat markeeringut, tänapäeva takistid on värvikoodidega aga need on üleni pruunid või rohelised ja peal on erinev tekst vene tähtede ja numbritega, olen üritanud aga ei oska neid tähti ja numbreid kuidagi oomideks tuletada Smile Ja kui keegi kondekate ja transistorite tähiseid tunneb võiks seda ka seletada. Eriti kena oleks kui keegi mõnda skeemi omaks kus kirjas markeeringule vastav väärtus.
Vasta
#2
(26-07-2013, 11:58 PM)Naaj1992 Kirjutas: Kas keegi oskab seletada kuidas mõista nõukaaegsel takistil olevat markeeringut, tänapäeva takistid on värvikoodidega aga need on üleni pruunid või rohelised ja peal on erinev tekst vene tähtede ja numbritega, olen üritanud aga ei oska neid tähti ja numbreid kuidagi oomideks tuletada Smile Ja kui keegi kondekate ja transistorite tähiseid tunneb võiks seda ka seletada. Eriti kena oleks kui keegi mõnda skeemi omaks kus kirjas markeeringule vastav väärtus.

Tekita mingi oommeetriga mõõtmine, vast oskad siis seda pealolevat kirja ka tulemusega seostada. Kui aga üleüldse ühtegi mõtet ei teki siis tee pilt või joonista maha, seejärel oskab öelda mida miski tähistab. Üldiselt ei saanud takisti peal olevat kirja mitmeti mõista laiatarbe vidinate puhul.
Vasta
#3
(26-07-2013, 11:58 PM)Naaj1992 Kirjutas: Kas keegi oskab seletada kuidas mõista nõukaaegsel takistil olevat markeeringut

Sealt takistilt võis leida midagi sellist:
k12
1k4
34k
k on kilooom ja ühtlasi koma
seega 120 oomi; 1,4 kilooomi; 34 kilooomi

Hetkel ei leidnud suuremate karpi aga seal võisid olla
koma asemel M ehk mega ja G ehk giga
(või oli giga vene Г, enam täpselt ei mäleta. Neid oli harva vaja)
Kui seal oli mingi number ja % siis see oli takisti täpsusklass.
Gabariidid määrasid võimsuse.

Kondensaatorite lühendid olid pF, uF, mF vastavalt piko, mikro ja milli

Drosselite ehk induktiivsuste tähistuseks oli uH ja mH ja
nägid nad välja nagu hallid takistid.

Kahtluse korral võib ju alati üle mõõta.
Vasta
#4
Suured tänud nii tundub takisti väärtus loogiline küll, ainult osadel takistitel on peal kirjas number ja RK, näiteks 27RK, mõõtes saan 28 oomi, et mis see R tähendab? Ja kondekatel on peal näiteks 25в 500мкф, et kas see on sama mis tänapäeval 500 uF 25v

Ette tänades!!!
Vasta
#5
(27-07-2013, 11:38 AM)Naaj1992 Kirjutas: Suured tänud nii tundub takisti väärtus loogiline küll, ainult osadel takistitel on peal kirjas number ja RK, näiteks 27RK, mõõtes saan 28 oomi, et mis see R tähendab? Ja kondekatel on peal näiteks 25в 500мкф, et kas see on sama mis tänapäeval 500 uF 25v
Jah. Ju see R oli ka oomi koht.
Aga kondel tõesti ф oli F ja mikro oli мк ja в oli volt.

Näed, tunned ära. Aga enam ei meenu.
Tuleb ikka üks torukonde leida. Nood olid pikodes.
Vasta
#6
(27-07-2013, 11:38 AM)Naaj1992 Kirjutas: Suured tänud nii tundub takisti väärtus loogiline küll, ainult osadel takistitel on peal kirjas number ja RK, näiteks 27RK, mõõtes saan 28 oomi, et mis see R tähendab? Ja kondekatel on peal näiteks 25в 500мкф, et kas see on sama mis tänapäeval 500 uF 25v

Ette tänades!!!

27R on 27 oomi ja täpsus K (oli vist 20%)
K oli siiski 10%
http://kramtp.info/page/67/
Vasta
#7
(27-07-2013, 11:52 AM)dumbuser Kirjutas:
(27-07-2013, 11:38 AM)Naaj1992 Kirjutas: Suured tänud nii tundub takisti väärtus loogiline küll, ainult osadel takistitel on peal kirjas number ja RK, näiteks 27RK, mõõtes saan 28 oomi, et mis see R tähendab? Ja kondekatel on peal näiteks 25в 500мкф, et kas see on sama mis tänapäeval 500 uF 25v

Ette tänades!!!

27R on 27 oomi ja täpsus K (oli vist 20%)
K oli siiski 10%
http://kramtp.info/page/67/

Usalda kuid kontrolli. See süsteem oli vist viimane süsteem aga varem oli NLiidus kasutusel ka teisi süsteeme. Kahtluse korral on kasulik ikka üle mõõta.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne