Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - Printerisõbralik versioon +- Elektroonikafoorum.com (https://elektroonikafoorum.com) +-- Foorum: Arutelud (https://elektroonikafoorum.com/forum-3.html) +--- Foorum: Algajatele (https://elektroonikafoorum.com/forum-14.html) +--- Teema: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga (/thread-168.html) |
Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - ramex - 26-05-2010 1. Kuidas teha kindlaks faaside järjestust? (Võimalikud variandid peale faasijärjestuse indikaatori) 2. Kuidas faase ühendatakse? 3. Mida teeb mootor, kui faase ühendatakse valesti? 4. Kas mootorit võib ilma sagedusmuunduritta ühendada? (otse kilbist) 5. Kuidas panna tööle tööstuslikmootor 220V pealt? (1 faasi pealt) RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - KaruTEC - 26-05-2010 (26-05-2010, 05:16 PM)ramex Kirjutas: 1. Kuidas teha kindlaks faaside järjestust? (Võimalikud variandid peale faasijärjestuse indikaatori) RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - ramex - 26-05-2010 (26-05-2010, 09:37 PM)KaruTEC Kirjutas: 5. Kuidas panna tööle tööstuslikmootor 220V pealt? (1 faasi pealt) 5. Sellest järgnev küsimus. Täht ühendus näeb välja milline? Kas on ka teisi ühendusi? 3. Selline juhus mootor põkib ühe kohapeal, ei liigu ühtpidi ega teistpidi aga tahab nagu liikuma hakkata. Kas see võib saatuslikuks saada mootorile? RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - KaruTEC - 26-05-2010 5. Sellest järgnev küsimus. Täht ühendus näeb välja milline? Kas on ka teisi ühendusi? Tähtühendus on Y kujuga, kolmnurk on D kujuga. Vt wikipediast, seal on pildid ja selgitused. (wye-delta) 3. Selline juhus mootor põkib ühe kohapeal, ei liigu ühtpidi ega teistpidi aga tahab nagu liikuma hakkata. Kas see võib saatuslikuks saada mootorile? Jep, tundub et üks faas on puudu. Võib maha põleda nii umbes 2-20 minuti jooksul. RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - ramex - 27-05-2010 (26-05-2010, 11:11 PM)KaruTEC Kirjutas: 5.äitähh vastuste eest.. Lisan mõned lingid, kust saab täiendavat informatsiooni http://en.wikipedia.org/wiki/Y-%CE%94_transform http://en.wikipedia.org/wiki/Delta-wye_transformer http://www.elec-toolbox.com/usefulinfo/xfmr-3ph.htm http://www.federalpacific.com/university/transbasics/chapter3.html http://www.ecmweb.com/mag/412ecm06fig1.jpg http://samplecode.rockwellautomation.com/idc/groups/literature/documents/wp/150-wp004_-en-p.pdf 1. punkti täiendav küsimus. Kui on olemas indikaator, mis näitab kahe faasi vahel mootori pöörlemissuunda. Kuidas näevad välja pöörlemissuunad 3 faasi tähtühenduse puhul ja kuidas kolmnurkühenduse puhul? Mõtlen nii L1 -> L2 <-L3 ; L1 ->L3 ; -> = päripäeva <- vastupäeva Defineerin ümber: Kuidas kontrollida selle faasiindikaatroga faaside järjekorda, et oleks L1 , L2 , L3 mitte L2, L3, L1? RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - RIP - 02-06-2010 Kui soovid kolmefaasilist (nö tööstuslikku) mootorit panna tööle ühe faasiga, siis võid kasutada kondensaatorit. St sõltumata sellest kas mootoril on mähised täht või kolmnurkühenduses on sul kolm ühenduskohta. Ühe otsa külge ühendad faasi, teise külge neutraali ning kolmanda otsa ühendad läbi kondensaatori faasiga. Kondensaator peab olema bipolaarne, piisava pingetaluvusega ning enamasti jääb selle mahtuvus vahemikku 10 - 22 uF (võimsate mootorite korral ei soovita kasutada). RE: Küsimus faaside järjestus ja ühendamine mootoriga - ramex - 13-06-2010 Selle mootori põkkimisele sain vastuse, Üks faas oli katki ja ning jooksis maase (tegemist maaaluse kaabliga). Vedasin uue juhtme (5X4mm2). Selle L1 (pruun), L2 (must), L3 (hall) vedasin kilbist järgides peakaitset vasakult paremale. Aga väike kahtlus on sees, kuidas seda kontrollida? Saemootori sain õigetpidi tööle. |