Transformaator ehk trafo
#21
tervist.

mul selline mure.
plaanis siin ühte võimendit ehitada autosse.
skeemid ja asjad on kõik olemas, kõik sellepeal töötab, aga probleemiks tuli 12-24V trafo arvutamisega.

ideepoolest sain esimese hooga tulemuseks 2X4 primaarset keerdu ja 2X11 sekundaarset. kuid ma pole kuigi kindel nendes arvutustes (seda 1ruut_cm toroid südamikuga.) valemid leidsin mingilt India keelselt lehelt. Smile ja traadi jämeduseks sai entusiastlikud 2,5 ja 3mm
võimendi annab 4X70 W rms aga tegu on digivõimendiga seega radiaatorid soojaks ei lähegi ehk energiakadu ei ole.
kuna suht algaja ka siis ei osanud arvestada palju neid ampreid sealt läbi peaks käima aga valisin peaaegu suvalt 15A

ideepoolest oleks vaja saada sellise skeemi järgi:
http://imageupload.org/?di=212967817272
http://imageupload.org/?di=012967817284
http://imageupload.org/?di=0129678172810
12st 24 volti ja sagedusel umbes 70-75kHz (vaja võin muuta seda natukene..)


ja tegelikuklt oleks vaja välja arvutada ka need kaks häirefiltrit.
mis on siis ennem ja teine pärast trafot. esimesele ma arvutasin 2X 1,5 keerdu. 2,5ruut_mm traati. ja sama 2X 1,5keerdu massile. mai kujuta ette kui õige siuke tulemus olla saab. mis tuleb peale seda seda pole arvutanud..

Tänud ette!
Vasta
#22
Kas valmis tehase võimendi ei oleks osta odavam?
Muidugi kui eesmärk on iseehitamine ja üleliigsete Eurode realiseerimine, siis on teine asi...
NB! Sinu antud skeemilingid ei tööta!

Ülekandetrafoks tuleks valida südamikumark HM-2500 või 3000 vähemalt, ristlõikepindala võiks olla 2,2 ruut cm või enam, primaarpoolel (12V) keerdude arv 2x6k, sekundaarpoolel siis vastavalt kaks korda rohkem, et peale alaldit ja kondensaatoreid saada võimendi tööpingeks 2x30V ja enam.
Primaarmähis on soovitav koostada mitmest kokku punutud lakitud mähistraadist, soovituslik ristlõikepindala võiks jääda 6mm\2 kanti, sekundaarmähis peaks olema vähemalt 2,5mm\2 ja võib selle koostada üksikust lakitud mähistraadist.
Jõuahela filtripool koosta ferriitpulgale diam. 10mm või rõngassüdamikule vähemalt 4mm\2 mähistraadist ja keerdude arv võiks olla 13k. nt.
Kõge parema ülevaate saad, kui vaatad ja töötad oma jaoks läbi tööstusliku korralikuma autovõimendi, jalgratast ei ole mõtet leiutada...
Vasta
#23
Plaan on ise teha ja need tuhanded keerud on ulme. Minu arvutuste kohaselt tuleks kasutada 2x4 keerdu primaarset kasutades 8 0.5mm läbimõõduga traati ja 2x 11 keerdu sekundaarset kasutades 5 0.5mm traati. See annaks 8A toite +- 24V.
Primaarne tuleks mähkida bifilar stiilis.

Kas keegi üldse on varem 12V dc -> +-24V inverterit varem ehitanud?
Kõikjalt leiab ainult võrgu voolu (220V ac) trafode kohta infot. Auto võimendi trafod on alati ise keritud kaasaarvatud need mis sa poest ostad. Just väheste keerdude tõttu ja igal võimendil on ka tiba erinevad inverterid.

Need pildid jah läksid kaduma aga ma panin nad uuesti netti ülesse. Kohe lähen otsin ülesse.

Edit:

http://imageupload.org/?di=812977785457
http://imageupload.org/?di=1012977785473
http://imageupload.org/?di=1012977785472
Vasta
#24
Kes siin tuhandetest mähise keerdudest kirjutas antud teemas, (k) tähistas minu postituses sõna keerd lühendit, mitte "kilo vs. 1000" tehnilist suurusjärku.
Kuidas saab üldse midagi sellist mõelda...
Teemasse tagasipöördudes veel niipalju, et selliseid 12V DC=>24V DC ja 24V DC=>24V DC muundureid on tehtud küll ja küll, viimased on eriti popid rekameeste hulgas, kelle ligi 30m pikkusega masinal tekib furgooni tagaotsas asuvas luuktõstuki juhtimises niivõrd suur alapinge, et süsteemis olevat 24V akupakki ei laeta lihtsalt täis ja kuna kohale jõudev laadimispinge on auto töötamise ajal napilt 24V 28V asemel, siis akud tühjenevad järjest, ning varsti juhtimine enam ei tööta. Sestap on vaja mundurit, mis suudaks tagada stabiilse väljundpinge 28V DC, sisendpinge vahemikus 18-28V DC. Samuti on erinevate elektroonilse juhtimise ja loenduritega transpordimasinates kasutusel muundurid, mis väljastavad stabiliseeritud ja fikseeritud väljundpinget, kui sisendpinge võib ise kõikuda nt. 9V- 16V 12V DC muunduritel ja 18-30V 24V DC muunduritel. Mõlemate profiseadmete tooterühmade müügihind algab sealt 50€ ülespoole mõne amprise bloki korral, küündides tuhandete Eurodeni välja mõnekümne ampriste moodulite puhul. Jutu point on see, et väga lihtsa skeemiga ei saa teha stabiilse väljundpinge ja suure töökindlusega seadet, pluss veel säästu detailid jne. Kuna sul on vaja kahepolaarse toiteväljundiga muundurit, siis ega selliseid eriti kaubanduses kohanud polegi.
Projekti teeb muidugi lihtsamaks see asjaolu, et muundur hakkab toitma kõigest mingit madalsageduslikku helivõimendit, mille toitele ei ole seatud kõrgeid tehnilisi nõudmisi, seega kärab ka suht lihtne skeem kas siis TL494 vms. juhtimisel. Arusaamatuks jääb mulle ainult asjaolu, miks peab primaarväärtusi nii hullusti kalkuleerima nullist ja riskima erinevate arvutuse käigus tehtud vigadega, lihtsam ja kindlam on võtta tegemisse mõni tööstusliku muunduri skeem, koos juhistega googlest. Sobitada tuleks siis ainult sekundaarosa, et saaks kahepolaarse 24V pinge väljundisse.

Skeeme nagu muda: http://powersupply.circuitelectronic.net...-circuits/
Vasta
#25
eks see vist enamasti nii on, et palju tinutamist ja vaeva nägemist ja siis kui see isetehtu valmis saab, siis ei ole ta ikka nii hea kui loodeti ja lõpuks tuleb poest osta. Aga samas on hea kogemus saadud.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne