Võimendi Sony TA-F570ES renoveerimine
#1
Ühe kurgid-sulle-kapsad-mulle tehingu tagajärjel maandus riiulil Sony TA-F570ES võimendi.

         

Teada oli ka vähemalt üks viga - mingil põhjusel oli üks kanal aeg-ajalt "nõrk".

Samas lõppvõimendiosa töötas korralikult (oli vahepeal asendusvõimendina kasutuses).

Esmane mõõtmine, millest kahjuks pilte ei salvestanud, näitas ühes kanalis selgeid moonutusi, mis mitmeid lüliteid näppides kord tekkisid, kord kadusid.
Ega midagi, tuleb vaatlusi korrata.
Tulemus umbes sama, peamiseks kahtlusaluseks sai Source direct lüliti, mida tavakasutuses ilmselt üliharva loksutatakse.

Ega siis midagi "bottoms up" ja kaaned maha:

         

Püsige kanalil, seltsimehed unetud...
Vasta
#2
Mõõtetulemusi ("before") siis ka:

Numbriline koond:
   

Signaalispekter (tööleloksutatud lülitiga):
   

Sageduskarakteristik:
   

Müra:
   

THD:
   

Ülekostvus:
   
Vasta
#3
Hakkab siis otsast lammutama - esimene plaat, mis näppu jääb, on volüümipoteplaat, millel ka see patuoinast lüliti pesitseb:

         

Ega midagi, vana lüliti maha ja lahti:

               

Kontaktid läikima:

   

, kui kokkupanek esimese hooga ebaõnnestus (ei viitsinud hakata vedru fikseerimiseks mingit draiveritransistori retsima ja jupid hakkasid näpu vahel liigselt mängima).
Ega midagi - üks ALPS varudekastist välja ja seest puhtaks:

   

ning plaadile:

   
.
Samas on selliseid 6-grupiga lüliteid eBayst uuena osta võimalik suhteliselt vähese raha eest, nii et tuleviku tarbeks sai neid sahtlisse varuks tellitud...
Vasta
#4
Kaevame edasi, järgmiseks "EQ-board", millel paiknevad kolm funktsionaalset plokki:

- fonovõimendi toiteplokk;
- fonovõimendi;
- lõppvõimendi pingevõimendusaste.

   
Vasta
#5
(13-02-2023, 10:42 PM)madis64 Kirjutas: Ega midagi, vana lüliti maha ja lahti:
...
ning plaadile...

Väike tagasilöök - asenduslüliti käik osutus originaalist pikemaks niin et esipaneeli kohale proovides selgus, et siksaki kujuline lülitihoob ei liigu nii palju.

Ega midagi, tuli meelde tuletada, kuidas neid pikki lüliteid kokku sai pandud ilma suurema higistamiseta - korpuse paigalhoidmiseks tuli jalad töölaual oleva lainepapi sisse suruda, mispeale parema käe sõrmedega susrusin südamikku alla ning tõmbasin vedru vastu otsa, vasaku käega panin"kaane peale":

   

Ning kokku ja paika see sai:

         
Vasta
#6
Jätkame siis EQ-board-iga ja selle toitemooduliga.

Pealt vaadates on näha kuumakahjustusi nii takistitel kui plaadil:

         

, kuid tegelik probleem on selles, et näpuga (õrnalt) takisteid liigutades murdusid need oma joodetest lahti.
Ausalt öeldes - esmakordne selline kogemus.

Ega midagi, asendustakistid asemele, trükirajad tugevdatuna:

         

 tõstetuna trükkplaadilt üles (nagu Yamaha oma võimendites teeb):

   

Kui peaks veel sellesse probleemi süvenema, siis viiks need takistid mingile abiplaadile toitetrafo sektsiooni - seal on ruumi ja jahutusõhku piisavalt.
Vasta
#7
(17-02-2023, 08:27 PM)madis64 Kirjutas: Jätkame siis EQ-board-iga ja selle toitemooduliga.
Kui peaks veel sellesse probleemi süvenema, siis viiks need takistid mingile abiplaadile toitetrafo sektsiooni - seal on ruumi ja jahutusõhku piisavalt.
Kas nende R422-429 ja C409-410  nominaale muutsid? Tundub, et töötavad suht piiripeal.
Vasta
#8
(18-02-2023, 01:27 AM)martk Kirjutas: Kas nende R422-429 ja C409-410  nominaale muutsid? Tundub, et töötavad suht piiripeal.

Selgus tööde käigus, et skeem on vigane:

   

, plaadit vaatab vastu selline olukord:

   

Takistite takistused jätsin samaks, kuid kasutasin 1W ja 2W takisteid, tööpingete mõõtmise alusel võiks võimsusvaru piisav olla.
NB. Pingeregulaatoritest tarbitav vool võib väiksem olla kui originaalpillil - panin fonovõimendiks TL072 sisse (meeldib see FET sisend).

C409/410 läksid sisse Nichiconi 63-voldised, et kui regulaatori pool tarbimises katkestus peaks toimuma (kehv joode vms), siis lüüt kuplit pealt ära ei viskaks.
Vasta
#9
Sama plaadi järgmine moodul ette - fonovõimendi.

Kohe ütlen ära, et mul ei ole kavatsust selle pilli fonoastet üles tuunima hakata - ei ole selle võimendi põhifunktsioone ja vajadusel kasutan nagunii välist võimendit. Nii et peidetud reserve peaks sisse jääma.

Skeem selline:
   

ja väljanägemine selline:
   
Vasta
#10
Mina siis tehtud sai:

- MM/MC lüliti klemmid läikima:
         

- liigne risu (G-versioonile määratud drosselid) signaaliteelt eemaldatud:
- 100k takistid MF (metal film) tüübiga asendatud (netifoorumid väidavad, et alates sellest suurusjärgust muutuvad süsiniktakistid mürarikkamaks);
- signaaliteel elektrolüüdid kilekondedega asendatud;
- tagasisideahelas paiknevad lüüdid ka uuendatud:

   
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne