Võimendi Yamaha A-760 renoveerimine
Saabus uus toitetrafo - 1,4 kg, 120VA:

   
Vasta
Trafo siis täna esmases kontrollis:

   
Vasta
Ja sama trafo võimendi toites:

   

Bifoor vs aafter:

   

Mürad:

   

THD:

   

Tundub, et tasub toitemüra summutusele oma edasine tegevus suunata.
Vasta
10000uF / 63V konded tellitud, saab näha, mis toimuma saab.
Vasta
Oht on selles, et mürad lähevad veel suuremaks.
Mul on praktikas juhtunud sellist. Põhjus on selles, et kondekate ühendused (rajad) on nii tehtud, et suurem kondekaid läbiv vool tekitab suurema pingelangu radades ja see pinge jookseb kuhugi võimendi sisendisse või mõnda vaheastmesse sisse.
Vasta
(04-05-2024, 10:39 PM)moi Kirjutas: Oht on selles, et mürad lähevad veel suuremaks.

Võimalik. Kui need kohale jõuavada, siis teen enne-pärast mõõtmised, saab võrrelda ja saab targemaks.
Vasta
(04-05-2024, 10:39 PM)moi Kirjutas: Põhjus on selles, et kondekate ühendused (rajad) on nii tehtud, et suurem kondekaid läbiv vool tekitab suurema pingelangu radades...

Kas sa pead silmas kondekaid toitvaid radu (alaldi poolt) või lõpptransistore toitvaid radu?
Üks tegevusvariant on viia konded emaplaadilt trafo juurde toiteosasse ning tuua sealt alalispinged jämedate juhtmetega suurele plaadile. Nagu A-700-s on tehtud.
Vasta
Ma pean silmas maanduse radasid. Kui hästi ja õigest on need tähena tehtud.
Vasta
(05-05-2024, 06:52 PM)moi Kirjutas: Ma pean silmas maanduse radasid. Kui hästi ja õigest on need tähena tehtud.

See peaks tähendama kõlarite musti terminale?
Need võiksid olla juhtmega toodud suurte kondede maapunkti, oleks vist kõige vähem võimalikku jama?
Vasta
Mitte ainult. Oluline on ka see, kuidas võimu sisendite maa ja kõik muud maanduse rajad on tähte ühendatud. Piisab paarist sentimeetrist ühisest rajast kus liigub signaal ja läbi kondekate silumisvool ning saadki palju suurema müra kui kondekate mahtuvust suurendad. Mul on olnud mitu võimu kus need rajad on üsna juhuslikult tehtud. Mu praegu kasutuses olevatel NAD214/216-tel on küll maandus tähena tehtud aga seal on mõningaid erandeid ja läbi nende saab tuntava müra võimu väljundis. Kui tegin radasid natuke ümber ja paksemaks, sain müra umbes 10 dB väiksemaks. Kõike 100% korrektselt ümber teha oleks olnud liiga keeruline, seega jäi veel reservi mürade vähendamiseks.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne