Eelvõimendi Uher UPA-400 renoveerimine
#21
Selle 18V silumisega pole algselt just ülearu vaeva nähtud.

Dioodidel istuvad (praegu) suured reservuaarkonded, regulaatori sisendjalal istub ka siluv reservuaarkonde, kui mulle tundub, et sellest väheks jääb, võin ma takisti asemel ju veel ühe vaheregulaatori paigaldada.

Kuid ma hästi ei usu, et see mu esmaseks peavaluks võiks olla.
Vasta
#22
Esmaspäevaõhtune tarkusetera: mõni algupärane skeemielement on ka tõesti vajalik...

Tõstsin siis klapivõimendiaste sisendkondede sisendviigud juhtmetega võimendi väljundist otse helinivooregulaatori liuguritele (kolm transistori ja kolm lüüti signaaliteelt selle võttega kõrvale jäetud).

Tulemus oli mõnevõrra imelik - kui helinivoo täiesti maha keerata, tekib klappidesse särin nagu praeks keegi pannil võid.
Nivooregulaatori asendis "kell 9" on särin praktiliselt kadunud.

Vaatasin siis algset skeemi ja seal oli sisendkondedel ees veel 45k takisteid, mille ma olin loomulikult uuest ahelast ära jätnud.

Panin siis 20k sisendkondele ette ja särin kadus.

Samas liiniväljundastme sisendkonde istub otse liuguril ...
Vasta
#23
Kolvi "sisselöömisega" on aeg-ajalt kasulik oodata, kuni esimene hoog üle läheb...

Mõtlesin nädal tagasi, et milleks mulle neid subsonic ja high filtreid võiks vaja minna. Et joodaks siis mittevahalikud astmed üldse välja...

Sattusid siis ette need lingid

http://www.diyaudio.com/forums/analogue-...-self.html

http://www.derumbleizer.com

ja plaanid muutusid natuke tagasihoidlikumaks - et korraldaks esmalt kommunikatsiooni releedele ja siis mõõdaks nende filtrite tegeliku mõju üle....
Vasta
#24
Releedega on mõttekas alustada esipaneeli lülititest - mono, mute, cd straight ja loudness.

Sisendite kommunikatsiooni saab hiljem aretada, samuti lindistamisega seotut.

Mono on sellel võimendil algupärase skeemi kohaselt millegipärast teostatud kanalite otse kokkulülitamisega, parem on ilmselt seda läbi takistite teha.
Takistite väärtuseks soovitatakse netis nii 10k, 1k kui ja 475R


http://www.rane.com/note109.html

, alustan ilmselt 475 oomiga.

Edit:
Loudness-i lülitasin peale vähekest mõtlemist ühenduskaabli vastavate soonte pesast väljavõtmisega üldse välja.
Mute on realiseeritud pdf-skeemist erinevalt - tuleb veel kord esipaneel pulkadeks kiskuda ja tegelik skeem maha joonistada.
Vasta
#25
Mute-iga on asi selge - see tehakse vahetult enne volüümipotet.

Seda lihtsam - saab mute-i ja direct releed kõrvuti panna.
Vasta
#26
Töönädal on osutunud ootamatult intensiivseks - jootekolvi olen ainult paaril õhtul sooja saanud.

High  ja subsonic filtrid on signaaliahelast ja toidetest välja joodetud, nende juhtlülitite juures trükkplaadirajad tuleviku jaoks katkestatud.

Homme-ülehomme tuleks "karp kokku joota".
Vasta
#27
Nii, karbi sai kinni kruvida, mõõtmistulemused näitavad, et iga sammuga oleks THD nagu kehvemaks läinud (võrreldes algseisuga).

   

   

   

Kas ma seda 0,02% ka kuulen, on omaette teema.

Samas kõrvaklappidest kostab hetkel oluliselt meeldivam heli, otsekanal toimib kõigi sisendite jaoks ja lülitid ei ragise.

Ootame-kuulame ...
Vasta
#28
Järgmine küsimus - kuidas vähendada olemasoleva "tämbrivõimendi" võimendustegurit?

       

Praegu näib ta tulistavat üle 10 dB (passijargne sisenditundlikkus on 150 mV, väljundnivoo 1 V), mis otsekanali ja võimendikanali ümberlülitamise suhteliselt ebameeldivaks teeb.

Loomulikult võib ju signaali mingis kohas pingejaguriga lihtsalt alla tõmmata, kuid ehk oleks parem oleks teda vähem üles võimendada?

Veel ei saa ma aru, miks oli vaja neid võimsustransistore helitugevuspotet tüürima (ok, "subsonic filter" istus ka paralleelselt sama väljundi peal ...), kas vähemate relvadea poleks hakkama saanud?
Vasta
#29
Natuke on asi ebaloogiline, viskasid ühel transil Subsonicu ja High filtrid vahelt ära ja said suurema moonutuse? Tuleks uuride moonutuse spektraalset koostist ja THD eri sagedustel enne ja nüüd. Või olid need astmed mõõtmisel nagunii välja lülitatud ja signaal läbis ainult lüliteid?
Igal juhul oleks pidanud THD langema, äkki on viimastel mõõtmistel mingi viga, kehv kontakt näiteks?
Või on kasutatud releed tegelikult ebasobivad 230V kontaktidega?


Selle Flat võimendi võimenduse maha keeramine on keerukas, eeldab kogu tämbrireguleerimise ümber arvutamist/tegemist, kuna see tämbrite reguleerimine on tagasisides ja tagasiside määrab astme võimenduse. Mis on tegelikult üsna kehv variant, sest koos tämbrite reguleerimisega hakkab siis ka Falt võimendusastme THD muutuma tänu tagasiside muutumisele, kerad kõrgeid peale kasvab nende THD (vähekene), keerad kõrgeid maha, langeb nende THD.

Ju oli võimsustransistor väiksema müraga ja moonutustega kui mõni tene.
Vasta
#30
Subsonic ja high filtrid (rääkides täiskanalist) olid ka eelnevatel mõõtmistel väljalülitatud, praegu sai nad lihtsalt täiesti välja ühendatud ja neilt ka toide maha võetud.
Lisaks sai hulk keraamilisi kondesid välja võetud või kilekondedega asendatud.

Releed on need tavalised Takamisawad, millega plokke kogu eBay täis on - esimese eelvõimendikatsetuse haoks ei hakanud Omrone ostna (fonoaste sai küll Omronid).

Eks ma jätan selle flat astme rahule - kui hing täis saab, joodan kuhugj attenuaatori vahele.

Need võimsustransid panid imestama, kuna kütavad vaikselt kasti sisemust (emittertakistilt sain jõudevooluks 15 mA).
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne