Opvõimendite võrdlemine
#31
(21-02-2019, 08:52 PM)madis64 Kirjutas: Kassetikate maailma põigates - kui taasesitusahela sisendis on NJM4580DD või M5220, siis kas oleks mõtet need 4562-ga asendada?
Enda rahustuseks võid ju vahetada aga ega kassetilt tulevaga mingit erinevust välja ei kosta.
Vasta
#32
(21-02-2019, 09:55 PM)moi Kirjutas:
(21-02-2019, 08:52 PM)madis64 Kirjutas: Kassetikate maailma põigates - kui taasesitusahela sisendis on NJM4580DD või M5220, siis kas oleks mõtet need 4562-ga asendada?
Enda rahustuseks võid ju vahetada aga ega kassetilt tulevaga mingit erinevust välja ei kosta.
Ma panin sony tc-k750es-il profülaktika mõttes mahamängimise opakale pesa. Praegu on trükkplaadil mahajoodetud/originaal opakas, kui kunagi viitsin teemasse süveneda, sebin alternatiive.
Samas muukeelne kassetikafoorum jahutab indu - et valik üliväike, kas tuleb leida 3 tärniga tehases valitud variante (need opakad komplekteeriti jaapani raadiojaamadesse minevatele kassettikatele), mis ebay.jp mahajoodetuna ca 30usd või proovida miskit kaasaegsemat opakat, mis pole täpselt sobituv olemasoleva (sendast või permalloi - uuringud käivad kumb on) ega tuleva(se) amorfse mahamängija helipeaga.
Vasta
#33
Vaatasin sony tc-k750es skeemi ja see esimene opakas on nii elementaarnse skeemilahendusega, et ei ole keeruline leida vastavale helipeale mürade mõttes optimeeritud/sobiv mõni teine opakas.
Vasta
#34
(22-02-2019, 02:39 PM)moi Kirjutas: ... ei ole keeruline leida vastavale helipeale mürade mõttes optimeeritud/sobiv mõni teine opakas.

Mille järgi peaks taasesituspeale järgnevat opakat üldse valima? Mürataseme, sisendmahtuvuse või millegi kolmanda järgi?

Erivariandiks veel olukord, kus opakas asub väljakatel sisendastme taga (nt Teac V-7010) - kas sinna võib külma kõhuga LM4562 panna (loomulikult üritades madala müratasemega eksemplari leida)?
Vasta
#35
Ma arvan, et kui opakad on kohe esimene võimendusaste helipea järel, siis nad on ilmselt müra järgi valitud. Mitte absolutse andmetes antud numbri, vaid pinge müra ja voolu müra optimumide järgi koos helipea ja skeemi takistitega. Muud parameetrid on kõik väga ühte moodi opakatel ja mõjutavad väga vähe. Natuke ilmselt mõjutab ka see, kas opakas teeb ka ASK korrektsiooni, siis hakkab ka tagasisidestamata võimendus midagi mõjutama. Kui opakas on mõne transi järel ja pole esimene, siis on valikuvabadus suurem, müra sobituse eest hoolitseb see esimene trans. Ega seal palju RIAA korrektoritest asi ei erine, ASK korrektsioonile lisaks tulevad veel igasugused mürasummutused mängu.
Vasta
#36
(22-02-2019, 11:52 PM)moi Kirjutas: Ma arvan, et kui opakad on kohe esimene võimendusaste helipea järel,.. Kui opakas on mõne transi järel ja pole esimene, siis on valikuvabadus suurem, müra sobituse eest hoolitseb see esimene trans.
Sony kassetdeckile tuginedes on ainult opakaga mudelitel uPS4570C kivi.
Kui transid ees, siis need on 2SK170 või 2Sk147, millele järgneb NE5532P või AD712JN.
Eelkirjutatu juhuks, kui keegi täpset nime vajab.
Vasta
#37
(21-02-2019, 09:53 PM)moi Kirjutas:
(20-02-2019, 10:49 AM)moi Kirjutas: Sa tahad, et ma täieliku nimekirja parematest paneks?
Alguse võin teha:
LM4562
LME49720

OPA1611
OPA1612
LME49860 - see on see kõrgema lubatud toitega LM4562

AD797
AD8597
AD8599
Vasta
#38
Praegu Akai GX-65 kassetikas lahtisena laual (rihmad ära sulanud, vaja vahetada) - sellel on M5220P pandud otse taasesituspeale järgi.

Signaaliteelt (enne opakat) ainult 120pF ja 68k maha.

Huvitav omapära sellel odaval pillil - sellele opakale on eraldi toitepingete regulaatorid tehtud, mis teda dolby-kivi toidetest eraldavad. Sellist lahendust just (jätame tippklassi kõrvale) tihti ei näe ...
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne