Micronas cdvn 2121 m051
#11
Sa ikka ei kirjelda oma tegevuse soovitud eesmärki.

Soovid mingit "suvalist" kelladeplokki oma sõiduriista anduritega "paaritada"?
Vasta
#12
Minu meelest eesmärk on juba esimeses postis kirjas.

Aga pole hullu, kordame üle.
Kellaplokk on sõiduki originaal ja täiesti töökorras.

Minu "probleem" seisneb selles, et kellaplokkis on suurim näit 260km/h.
Mina sooviksin puhtalt efekti pärast 320km/h näitu saada ja nii, et see ka päriselt õigeid numbreid näitaks(lihtsalt disainitud tausta tegemine ei ole probleem, disaini poolest see juba ongi valmis tegelikult).
Autot on tugevalt tuunitud(üle 350HP) ja ilmselt lähitulevikus oleks 300km/h ka päriselt saavutatav (täna on tippkiiruse probleem puhtalt lõppülekande taga kinni).
Mitte, et ma nüüd päriselt 300jaga kuskil kimama hakkaks, ehk miili üritusel teeks paar katset tulevikus, kui lõppülekanne ka paika on saadud.

Aga selleks, et originaal kellaplokk nüüd saada teha selle minu soovitud 320 peale, tuleks eeldatava juhtkiibi peal olevat koodi mudida selliselt, et ABS rõnga hall sensorilt saadavate impulsside peale(23750 imp/km) teeks seieri stepper mootor x koguse vähem steppe. Vaja oleks ligi saada pealkirjas mainitud kiibile, kuna mitte kuskilt ei ole võimalik saada datasheeti kiibile, et sinna mingisugune Hiina programaator külge haakida ja koodi maha lugeda, sest mina puhtalt pealevaatamisega ei oska ennustada, mis jalg mingit funktsiooni täidab.

Alternatiivne meetod oleks teha eraldi trükkplaat spidomeetrile, mis arvutaks sissetulevate impulside alusel steppermootorile vajalike steppide arvu ning korrigeeriks steppermootori võlli vastavalt kas siis imulsside arvu suurenemisele või vähenemisele.
Aga minu teadmiste ja oskuste jaoks oleks see juba liiga palju. Kui keegi soovib, siis mingi hägune eelarve piir on mul paika pandud ja ehk viitsib/tahab huvitab minu eest selle töö ära teha.
Steppermootorilt seieri võllini on ülekande arv 43:1, seieri liikumis ala 200 kraadi.
Vasta
#13
Kas impulsside teel nende sagedust allajagav plokk ei teeks sama asja ära?
Vasta
#14
(15-06-2020, 06:59 AM)madis64 Kirjutas: Kas impulsside teel nende sagedust allajagav plokk ei teeks sama asja ära?
Odomeetri näit läheb võssa kahjuks.
Vasta
#15
Alustada tasuks universaalsest EEPROM programmaatorist. Võtta see 24C0x või ekvivaletne maha sealt ja lugeda sisu välja. Kui on olemas ka plokk millel on suurem kiiruse näit ja ka sealt maha lugeda, siis oleneb kui palju baite erinevad on, saab katse eksituse meetodil teha kindlaks milline on stepper mootori koefitsent.

Samas, et kogu arendus ära teha, on vaja lisaks veel sagedusgeneraatorit, millega valideerida muutused jne.
Vasta
#16
Tänan kõiki kaasa mõtlejaid. Läbi saksa "sõbra" õnnestus saksa ebayst leida inimene, kes tegeleb nende samade vanade opelite instrument clusterite modifitiseerimisega.
Ka odomeetri digitaalseks tegemise osa peale vastati "no problem".
Hinda ta millegipärast ei soostunud viimase e-mailiga avaldama, aga ehk saab ka see saladus peatselt avaldatud.

Väike vabandus ka siinkohal. Lugesin ilmselt eelnevaid postitusi kuidagi diagonaalis. Öeldi mulle mitu korda, et loe seda väikest 8 jalaga eeprom kiipi, aga ma jaurasin ikka oma micronase lainel.

Veelkord aitäh.
Vasta
#17
Pean kurbusega siia tagasi pöörduma.
Peale mitmeid e-maile, millele vastamine kipus lünklikuks jääma, tuli vastus, et umbes kuu aega kulub tegemisele.
Kui kuu aja pärast saatsin e-maili küsimusega, kuidas edeneb. Pole siiani rohkem vastuseid saanud.
Olen veel mitmel korral proovinud kontakteeruda, kuid kahjuks tulutult.
Õnneks, asja eest raha polnud maksnud. Ta isegi ei küsinud ettemaksu, kuigi pakkusin. Siis peale ajalise kaotuse, rohkem kahju ei kannatanud.
Aga ma olen vahepeal asja üle mõelnud, ning tekkis idee, et äkki saab minu soovi lahendada Arduinoga.

Kuna originaal epromist miskit kätte saada raske ja ega täpselt ei tea ka mis kood(koodirida vms.) mida teeb, siis ehk on hoopis lihtsam spidomeetri steppermootori osa trükkplaadilt lihtsalt lahti lõigata ja kokku panna arduino kontrolleriga.
Arduino puhul valmis plaadid on üsna odavad ja nullist miskit ära kodeerida peaks asjaarmastajale ka täitsa mõistuspärane olema. Tuletan meelde, et kiirus signaali sisend on analoog, ehk midagi eriti nuputama ei pea.
Sama seadmega saaks äkki digitaalse odomeetri ka valmistada?
Kas keegi oleks huvitatud sellise asja ette võtma?
Vasta
#18
TEHTUD!

Tegelikult juba paar kuud tagasi.
https://www.youtube.com/watch?v=Se5xOio18s8

Tellisin hiinast ch314 eeprom programmaatori ja hakkasin sellega mängima. Päris kiiresti sain asjadele pihta.
Lugesin koodi maha ja katse eksitus meetodil sain asja käima.
Võtsin tuttavatelt varuks veel mitu kellaploki erinevate mootoritega autode pealt ja leidsin erinevusi. Kõike läbi ei viitsinud katsetada.
Spidomeetri PIDid leidsin ülesse, mis kõige rohkem mõjutavad seda siis.
Kuna spidokas kolme sektoriga iga sektor on samm/kraadi kohta oma suurusega, siis kolm PID suurust. Aga päris täpselt ei saanudki aru kuidas need PIDid töötavad, kuna asi pole ideaalselt lineaarne kohati. Koodireas on mõned kohad veel, mis mõjutavad spidoka tööd, aga jällegi mitte lineaarselt. Mina neist aru ei saa, ja ilmselt ei mõtle ka siinsed olijad seda puusalt välja? Või kuidas?

[Pilt: ghj.png]

Väljavõte minu docx logist.(testid on tehtud originaal taustaga)

Järgnevalt on mõjutatud ainult ühte väärtust:
45- asendasin 10 64jaga, ja kõik asendid kiirus seier ca +2 võrra nihkes
46- 00 asendada 01 toimib, tundub et okei, 05jätab 20 vahele, 10, ei toimi kuni 140, ja siis ok
47- ei mõjuta spidomeetrit (00 asemel 64)
48- mõjutab 20-40, 60 ok. 01 asemel 05 mõjutas palju, proovida vähem.
49- ei mõjutanud spidomeetrit
4A- mõjutab 0-20 tugevalt, 40 läheb juba väikse sammuga. Suurendasin 04-> 06eks Kuni 120 läheb väiksema sammuga(potentsiaali on), 140 on juba samas kohas, mis enne.
4b- mõjustab 0-80(kui DD asemel on 64(2x väiksem väärtus) ca +10km/h võrra. 100 tundub paigas
4C(võis viga olla)- mõjutab 1 sektorit, kood 00 puhul  kiirus 20-40 hüppab pea poole sifferplaadi ulatuses.
originaalist suurem number mõjutab 60+ kiiruseid, mida suurem väärtus, seda väiksem aste
4D- ei mõjutanud spidomeetrit
4E- mõjutab 3ndat sektorit, 140nelt põhja, kui on 00, väärtus 10 puhul 120-max, 14 puhul 140-160 suur aste ja siis teeb väikesed sammud 180-200.
4F- ei mõjutanud spidomeetrit


53 kuni 58 spidomeeter
kiiruse sektorid 0-40, 40-140, 140-260+
diagnostika 1 step=+20km/h
1. sektor, 53-54 (originaal step= +28 deg)
2. sektor, 55-56 (originaal step= +21 deg)
3. sektor, 57-58 (originaal step= +14 deg)

53; 55; 57 vähendades ühe väärtuse võrra, tõuseb seier natukene rohkem (220 diagnostis on 230 kellal)
54; 56; 58 vähendades ühe väärtuse võrra, langeb seier natukene rohkem, kui teisega tõuseb. (220 diagnostis on 200 kella)

Nüüd tarvis vaid leida keegi, kes PVC kilele tausta suudab printida, seejuures oleks vajalik nii kile ise(hiinast saab olematu hinna, kuid rämeda transpordiga tellida) ja printija, kellel on valget värvi. Olen mitmes trükikojas juba käinud ja kahjuks tühjade pihkudega tagasi tulnud. Pole ei materjali, ega ka valget värvi.
Vasta
#19
Võibolla lahjalt süvenesin, aga kas valgele kilele trükk poleks mõistlikum ja vähem häda tekitav?
Prindivad valge tausta vajadusel nii mustaks, et sa ei teagi, et all on valge.
Ja neid kellel on valgeid aluseid nii kile kui muu kandjana ning täisulatuses värviprint, on palju. S.t leiad lihtsasti.
Vasta
#20
(18-06-2021, 03:47 PM)W@ldur Kirjutas: Võibolla lahjalt süvenesin, aga kas valgele kilele trükk poleks mõistlikum ja vähem häda tekitav?
Prindivad valge tausta vajadusel nii mustaks, et sa ei teagi, et all on valge.
Ja neid kellel on valgeid aluseid nii kile kui muu kandjana ning täisulatuses värviprint, on palju. S.t leiad lihtsasti.

Olen piimjat kile täitsa mõelnud, kuid esialgu prooviks läbipaistvaga teha, kuna originaal on ka läbipaistev.
Ma pole kindel, kuid arvan, et piimja kile puhul võib idikaatortulede kohalt asi imelik jääda. Kahjuks on see puhtalt teooria, mida tuleks praktikas läbi katsetada.
Valguse mitte läbipaistmise jaoks on targad valgustehnikud aga kasutanud musta värvi all rohelist.
Ilmselt roheline filtreerib sisuliselt kõik peale rohelise lainepikkuse välja. Ja must ei lase üldse midagi läbi.
Ainult must võiks teoreetiliselt läbi kumama jääda.
Muide, sama rohelisega on tehtud ka suunatulede indikaatorid.
Ja muud punased ja oranzid indikaatorid on kahelt poolt prinditud. Kui ühelt poolt maha võtta, siis punane näiteks näeb välja hoopis roosakas.

Kahjuks olen PVC trükki küsinud mitmest türkikojast. e-mailidele ei vaevuta vastamagi. Kohapeale minnes laiutatakse käsi. Viimases trükikojas, kuhu mind saadeti, kuna teostavad PVC trükki, näidati, et nemad trükivad 5mm PVC plaadi peale. Minu materjali katsudes nad ei osanud kindlat seisukohta võtta isegi selles suhtes, et kas tegemist PVC materjaliga.
Üks valdkond, kus mulle soovitati, et eksisteerib valget värvi on t-särgi trükkijad. Eks tuleb küsima minna. Muidugi seal võib halb juhus olla ja trükivärv PVC jaoks mittesobiv.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne