Alumiiniumi keermestamine
#11
(28-08-2020, 04:45 PM)madis Kirjutas: Oletame et tahad jõuda positiivse tulemuseni, milleks antud teemas on kvaliteetne keere alumiiniumis.

Positiivne tulemus oleks see kui seisavad koos radiaator, jahutaja, 16 LEDi ja alusplaat.
Ja kui LEDide soojus kantaks radiaatori kaudu ära.

plastikust poltide puhul on keere veel olulisem, sest erinevalt teraspoldist plastikpolt keeret ei korrigeeri. Terase keerad kõvasti kinni, keere natuke venib paika. Plastiku keerad kinni, paika ei veni midagi, kontaktkoormus suurem ja hoopis polt läheb katki.Sõjaväes räägiti: Sila jest - uma ne nada.
Ei pea ju kogu jõudu rakendama. 
***
Muuses, täna õnnestus osta M4 plastik mutreid, need lähevad täiendavalt plaati hoidma.
Ja soojust nad peaks halvemini juhtima kui teras.

Ei ole pääsu poleeritud keermepuurist !

Sellisest asjast pole siin varem juttu olnud? VIST!
Poes pakuti keermepuure põhjaga ja põhjata augule.

Vast päästab natuke see et kulutan 5 mm sügavusele augule, jõnka-jõnka, edasi-tagasi puurides minuti
ja ei lase trelliga 0,3 sekundiga.

Aga kui ikkagi EI TOHI, siis panen järgmine kord isopropanooli vahele.
Haiseb, aga kannatame ära.
Vasta
#12
(04-08-2020, 03:02 PM)madis Kirjutas: Nonii, vahel ikka juhtub et loed sõsarfoorumit ja nutt tuleb peale. Ei viitsi sinna kasutajat ka teha, nii et lugege siit:

KUIDAS KEERMESTADA ALUMIINIUMI

1) Puuri ava. Ava suurus on reeglina keermemõõt miinus üks keermesamm. M3 (samm 0.5) ettepuur on 2.5mm. Kui on väga sügav umbne ava siis võib teha 0.1 suurema, elu lihtsam aga keere veidi lobedam. Puurida ei tohi kuivalt, võib kasutada õli kuid kui avasid on vähe ja hiljem puhastamine tülikas, siis tehnilist piiritust või isopropanooli. Pigem rohkem kui vähem. Puur peab olema poleeritud tüüpi ja ilma pinnakatteta. Kindlasti ei tohi kasutada musta oksiidiga puuri. Poleeritud puurid ei maksa mitte midagi, pole mõtet säästuga närutada.

2) Puhasta ava. Sodi on nr 1 ja 2 põhjus, eriti umbsete avade korral

3) Kui ava on umbne, siis kasutada "spiraalset" kolme servaga keermelõikurit, mis toob sodi pinnale. Selle puuduseks on natuke tülikam joondumine alustamisel. Kui on läbiavad, siis kasuta sirge laastusoonega ning ideaalis sellist millel alguses on "harvendatud" keermed, see on eriti hästi tsentreeriv.

ÄRA KASUTA nelja lõikeservaga lõikureid, ÄRA KASUTA  mitmeastmelisi lõikureid (need on kõva terase jaoks) ja ÄRA KASUTA pinnakattega lõikureid. Ideaalis ikka poleeritud keermepuurid. Saadaval igas tööriistapoes ja ei maksa eriti midagi (kas metsaläinud detail on odav ;) ?

Keermestamisel kasuta ohtralt isoproppi või tehnilist piiritust. Umbse ava võid ääreni täis kallata. Umbse ava korral ole ettevaatlik, et "põhja kinni" ei jookseks hooga.

Kui neid reegleid täita, siis võib rahulikult keermestada akutrelliga. Pöörikut ei ole vaja, kuna lõikejõud on väike. Akutrelli sidur tuleks muidugi reguleerida nõrgaks.
Ei ole mingi probleem akutrelliga teha nt minutiga 10 keeret läbi 10mm alumiiniumlehe. Kui ei õnnestu, siis loe juhendit uuesti Smile

Siin on hea pilt, nii läbivava kui umbse ava puurid: https://www.bengs-modellbau.de/en/tools/...ps-din-371

Küsimusi võib ka küsida.

(28-08-2020, 05:30 PM)A.R. Kirjutas:
(28-08-2020, 04:45 PM)madis Kirjutas: Oletame et tahad jõuda positiivse tulemuseni, milleks antud teemas on kvaliteetne keere alumiiniumis.

Positiivne tulemus oleks see kui seisavad koos radiaator, jahutaja, 16 LEDi ja alusplaat.
Ja kui LEDide soojus kantaks radiaatori kaudu ära.

plastikust poltide puhul on keere veel olulisem, sest erinevalt teraspoldist plastikpolt keeret ei korrigeeri. Terase keerad kõvasti kinni, keere natuke venib paika. Plastiku keerad kinni, paika ei veni midagi, kontaktkoormus suurem ja hoopis polt läheb katki.Sõjaväes räägiti: Sila jest - uma ne nada.
Ei pea ju kogu jõudu rakendama. 
***
Muuses, täna õnnestus osta M4 plastik mutreid, need lähevad täiendavalt plaati hoidma.
Ja soojust nad peaks halvemini juhtima kui teras.

Ei ole pääsu poleeritud keermepuurist !

Sellisest asjast pole siin varem juttu olnud? VIST!
Poes pakuti keermepuure põhjaga ja põhjata augule.

Vast päästab natuke see et kulutan 5 mm sügavusele augule, jõnka-jõnka, edasi-tagasi puurides minuti
ja ei lase trelliga 0,3 sekundiga.

Aga kui ikkagi EI TOHI, siis panen järgmine kord isopropanooli vahele.
Haiseb, aga kannatame ära.
Vasta
#13
(13-09-2020, 02:29 PM)A.R. Kirjutas:
(04-08-2020, 03:02 PM)madis Kirjutas: Küsimusi võib ka küsida.
Kui on selline olukord, et puurid ava, lõikad keerme ja keerad sinna poldi, mis on pooleni keermega ning pooleni sile.
Keerad kõvasti kinni ja viilid väljaulatuva osa neljakandiliseks. 

Nüüd puurid sinna plaati teise augu ja TAHAD et SEE endine polt jääks sissekeeratult sama nurga alla kui oli esimeses augus. 
Kas kuidagi õnnestub keeret alustada nii, et see nurk jääks tõesti samaks?

Või tuleb igale augule teha oma, vahetamatu polt?

Probleem on keemikute neljakandiliste aukudega (16x20) mõõteplaadile katteplaadi fikseerimisel. 
Vasta
#14
Keerme freesimine võiks olla lahendus:

https://www.lakeshorecarbide.com/m3-050c...dmill.aspx
Vasta
#15
Kui kõrgus väga kriitiline pole, siis mina kasutaks kontramutrit või muul moel stoperdamist täppisseadeks. Läbivava puhul nt. keermeliimiga vastupolti.
Poldil keerme vigastamine teeks küll liikumise raskemaks, aga pigem ei soovita.
Küllap keerme algust ja vedamist saab sättida, aga see eeldab ka identseid polte ning suurust alates M25st või edasi, alla selle on väga loterii. Isegi selle suuruse korral on õige asendi saamine pigem võimatu.
Vasta
#16
(13-09-2020, 03:12 PM)W@ldur Kirjutas: Kui kõrgus väga kriitiline pole, siis mina kasutaks kontramutrit või muul moel stoperdamist täppisseadeks. Läbivava puhul nt. keermeliimiga vastupolti.
Poldil keerme vigastamine teeks küll liikumise raskemaks, aga pigem ei soovita.
Küllap keerme algust ja vedamist saab sättida, aga see eeldab ka identseid polte ning suurust alates M25st või edasi, alla selle on väga loterii. Isegi selle suuruse korral on õige asendi saamine pigem võimatu.
Kontramutter sinna ei mahu, liim võiks aidata.
5 mm plaadile saab küljelt ka 1-2-3 mm poldi hoidma panna aga 
veel pole SELLE puurimise kohta õpetust  tulnud Smile

Seega, iga roju oma koju.
Nii on 4 polti juba oma koha saanud aga inime on ju laisk Sad

Aitüma vastamast.
Vasta
#17
Noh, keermefreesimisega ehk saaks aga tuleb arvestada et kui keermesamm on 0.7 siis 5 kraadisele veale (mis on silmaga näha) vastab nihe 10 mikromeetrit ava telje suunas.

Nii et parem ikka kontramutter või keerme põhja mingi pehme ollus, nii et lõpp-pingutamise vahemik on 1 -  2 pööret
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne