Onkyo M-505 renoveerimine
#1
Kevadel sain kätte võimendi, mille kohta üks mu sõber ütles "this is the last amp you will ever need".

Inimesed, kes mitmetuhandeeuroseid võimendeid kuulavad, on ilmselt küll teisel arvamusel, kuid mind see eriti ei häiri ;-)

Välja nägi ta siis selline:

                     

ja jutu järgi pidavat täiesti töökorras olema, mis loomulikult lõplikuks tõeks ei osutunud.
Vasta
#2
Sai teda mõnda aega saabumiskonditsioonis kuulatud ja aru peetud, et näppida või mitte näppida, selles on küsimus...

Lõpuks otsustasin "natuke näppida" s.t. signaalisisendiplaadi üle vaadata ja kaitsereleeplaadil lüüdid ära vahetada.
Mõtlesin, et kuna juurdepääs võimendiplaatidele pole kõige lihtsam, siis jätan alguses need rahule.

Kaitsereleeplaadiga läks asi lihtsalt:

Plaat "enne":
   

ja "natuke aega hiljem":
   
Vasta
#3
Sisendiplaadil vaatas vastu üks probleem (lüüdid signaaliahelas) ja üks "vägagi kahtlane element" ehk signaali ümberlüliti (DC / 0,15 Hz / 10 Hz).

         

Lülitiga läks suhteliselt lihtsalt - mustaksõmbunud kontaktid (millest signaal otse läbi pidi minema):

   

tuli lihtsalt puhtaks teha:

    .
Vasta
#4
Lüütide asendamisega oli natuke rohkem peavalu - samas mahtuvuses kilekondede jaoks ei olnud lihtsalt ruumi.

Ok, sai siis kompromiss südametunnistusega tehtud ja natuke vähem mahtuvust sinna asemele sätitud:

         

No kui ei ole seal lõikesageduseks 0,15 Hz, vaid näiteks 1,5 Hz, siis vaevalt ma seda kuulen. Ning DC-sisendi võimalus jäi ikka alles.
Vasta
#5
Ega midagi, need vähemad plaanitud tööd said tehtud, jäi üle ainult veel jõudevool paika seada.

Ja siis "juhtus see, mis juhtuma pidi" ehk käsi testriotsakuga vääratas, käis sähvatus ja kostis kaitsereleeklõps...

Tester võimendiplaadi väljundisse - seal toitepinge.

Selge, läheb suuremaks lammutamiseks ...

OK, eBayst samamargilised "oletatavasti originaalid" (ehkki ma selles suhtes üsna skeptiline) lõputransid tellitud (lühisesse põlesid kanali ühe õla lõputransid ja nende tüürtransistor) - vahepeal sai mõlema kanali võimendiplaatidele lüüdikuur tehtud.

Nii nägi plaat välja "enne":

   

ja nii "pärast":

    .
Vasta
#6
Saabusid siis eBayst ostetud lõputransid, panin nad sisse, lülitasin võimendi sisse, kõik näis korras olevat.

Kuni hakkasin jõudevoolu reguleerima...

Kostis järjekordne releeklõps ja selgus, et kolm lõputranssi neljast olid lühisesse põlenud.

Natuke veel netis tuhlamist ja otsustasin järgida ühe foorumipostitaja soovitust unustada ära nende aastakümneid tagasi valmistatud transistoride müüjad ja osta asemele lihtsalt uued MJ21193G/MJ21194G-d. Nii nad ära tellisingi.

Kuna ka nende saabumine võttis aega, siis otsustasin plaatide reguleeritavuse põhjalikult üle kontrollida ja ühendasin radiaatorid koos nendest lähtuva lõputranssidejuhtmestikuga plaatide küljest lahti.

Ning üllatus-üllatus - töötavas referentskanalis ei vastanud lõputransside baasile minev pinge ettenähtule (peaks olema 0,6V, oli ca 0,15V) ega olnud ta ka kuidagi reguleeritav.
Ega midagi, jootekolb soojaks ja kõik transid (kuni sisendastmeni, mis selle reguleeringu osas oluline ei olnud) plaadilt kontrolliks välja joota.
Tunnike pusimist ja "süüdlane" käes - Q209 oli otsustanud muunduda pooljuhist 200-oomiseks takistiks:

   

Ega midagi - eBays näisid leiduvat sellised parajalt vana väljanegmisega "originaalid", et mõtlesin riskida (rahas nad ei maksa kuigi palju, ainult aega võib kaotsi minna).

Need saabusid, jootsin vigase transi asemele uue ja reguleerimine taastus (manuaali järgi peaks olema lõputransside baasidel 0,6V, trimmeriga saab seda seada piirides 0,23...0,72V).
Vasta
#7
Sellel nädalal saabusid siis uued lõputransid, jootsin nad sisse.

Vahetasin uute vastu ka nii lõputransside jõudevoolu kui väljundi alalispinget reguleerivad trimmerid (hetkel ühepöördeliste vastu, kuid tellisin ära ka mitmepöördelised).

Kokkuvõtteks - võimendi käivitus, jõudevoolud reguleerisin paika ja väljundis on alla 10 mV alalispinget.

Kuulasin korra - mängib kõrva jaoks üsna hästi.

Nüüd tuleb veel mõned kontrollmõõtmised teha, et uute transsidega kanalit originaaltranssidega referentskanaliga võrrelda.
Vasta
#8
(10-09-2017, 07:33 PM)madis64 Kirjutas: Nüüd tuleb veel mõned kontrollmõõtmised teha, et uute transsidega kanalit originaaltranssidega referentskanaliga võrrelda.

Kui sul võimendis füüsiliselt ruumi on, võiksid soft-stardi mooduli lisada.
Midagi sarnast:
http://theaudiocrafts.com/soft-start-module-audiograde
Leevendab sisselülitamisel lüliti ja dioodsildade koormust.

Kui veel viriseda tahaks, siis
* 10uF sisendkondekate vahetusel oleks saanud ilusama visuaali nt nende 4,7uF63V kondedega. Kui ruumi napib paned paarilised mõlemale poole plaati Smile
http://www.ebay.com/itm/262088866555?_tr...EBIDX%3AIT

* Kaitserelee sisendis on tekitatud bi-polaar C234+C235. Võiks asendada nt Elna bipolaariga:
http://www.ebay.com/itm/4pcs-Elna-Capaci...XQqfZRpXl0
või sellega:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-Elna-Capaci...1651068522
Vasta
#9
(12-09-2017, 12:00 PM)martk Kirjutas: * Kaitserelee sisendis on tekitatud bi-polaar C234+C235. Võiks asendada nt Elna bipolaariga:
http://www.ebay.com/itm/4pcs-Elna-Capaci...XQqfZRpXl0
või sellega:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-Elna-Capaci...1651068522

See punkt on kõige kergemini vastatav - kuna ma lähenesin sellele pillile "säästvalt", siis nende kondede puhul otsustasin nad asendada originaalilaadsetega ja bipolaaridele mitte minna.

Elnasid ma sellesse ahelasse ise küll ei paneks - tundub nagu mõttetu "raiskamisena".
Vasta
#10
(12-09-2017, 12:00 PM)martk Kirjutas: Kui veel viriseda tahaks, siis
* 10uF sisendkondekate vahetusel oleks saanud ilusama visuaali nt nende 4,7uF63V kondedega. Kui ruumi napib paned paarilised mõlemale poole  plaati Smile
http://www.ebay.com/itm/262088866555?_tr...EBIDX%3AIT

Nõus, kuid need konded, mis sisse läksid, olid lihtsalt käepärast olemas. Kui kunagi põhja alt ära keeran, eks siis mõtlen veel korra järele.

Umbes sama suurusega on ka Wimad olemas:

http://www.tme.eu/ee/details/mks2-4.7u_6...01m00ko00/

.
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne