Võimendi Yamaha A-700 renoveerimine
#31
Lõppvõimendi sisendis oleva häiresummutuskonde lahendus on mõnevõrra unikaalne (ei ole varem nagu ette tulnud) - lisaks sisendtransistori juures paiknevale (skeemi järgi 33pF)
   

on lisatud 100pF konde ka helitugevuspote liugurile:
   

Tegelikkuses on mõlemad poted heakvaliteedilised ning sisendtransistori jures ei ole mitte 33pF, vaid 100pF:
   

Aga 100+100pF on minu maitse jaoks liiast - esialgu lahkuvad lavalt pote juures paiknevad konded.
Vajadusel saab hiljem nad tagasi panna...
Vasta
#32
Jõudevoolu seadetrimmerid said ka asendatud (nagu eelmiselgi võimendil) - asemele mahuvad kenasti 5k Piherid:
   

ja plaadi alla neile paralleelselt (et võimaliku kontaktikatkestuse mõju vähendada) 10k takistid:
   

Reguleerimisulatuseks tuleb 0...2,8k, tööpunkt näib olevat ca 2,55k juures, nii et võiks piisav olla.
Kui takistusest puudu jääb, on 10k takistid (plaadi all) lihtne suurematega asendada.
Vasta
#33
Keraamikud (mida mõnes kohas on ka - tööpinge suurendamiseks? - kaks tükki järjest pandud):
   

- välja, kilekonded asemele:
   

Tähelepanelikul vaatlemisel on näha kaks "mustaselgset" keraamikut - need on 28pF C0G/NP0-id, mis algsete asemele läksid (ei olnud sellise nominaaliga kilekondet karbis võtta).
Vasta
#34
Aitab tänaseks kirjatööst - raadio järjejutu-tunne tekib juba.
Et kui oleks võimalik postitusele avaldamise ajahetke külge panna, saaks neid tilkuma panna mitu päeva järjest  Smile
Vasta
#35
Uus päev, aeg esipaneel
   

maha võtta ja hakata tegelema selle taguste plaatidega:
   

Hm, kuhu mu pintsel ja tolmuimeja nüüd küll said...

Üldiselt tundub, et esipaneelile kinnituvaid plaate peaplaadiga ühendavad kaablid on ühes otsas pistikutega varustatud, kuid enamus peaplaaditaguste plaatide omavahelisi ühendusi näib olevat mõlemast otsast joodetud, mis nende eraldamise (remondiks) suhteliselt ebamugavaks teeb.
Vasta
#36
Helitugevuspoteplaat:
         

- pote maha ja puhtaks "puristada" (seekord määriva puhastusvahendiga):
   
Võllile (puksi sisse sisenemiskohale) on kasulik ka "pool tilka" õli lisada - algne määre on ikka üsna ära tahkunud.

- konded maha ja plaat puhtaks:
   

- NFL (lõppvõimendi sisendastme tagasiside) ahela 100-oomistest terminaatortakististest
   

on ainult mälestus jäänud - pole plaati isegi avasid puuritud:
   

Samas kaablisooned on kohale toodud
   

- kui ahela tegelik teostus selgeks on saanud, on kasulik need "antennid" ilmselt maha lõigata:
Vasta
#37
Signaali- ja muud lülitid - puhastada või mitte, selles on küsimus...
Aastanumbri järgi ei peaks kontaktid just täiesti oksüdeerunud olema, samas käib sisendsignaal halvemal juhul poolest tosinast kontaktist läbi:
   

Ega muud moodi selgust ei saa, kui tuleb üks algatuseks lahti võtta.

Mute-lüliti:
         

Seisund siis selline:
   

- lamellid paistavad olema säilitanud kontaktse raja, kuid oksüdeerumise jäljed on selgelt olemas:
   

Kui teeks müügiks, siis ei viitsiks küll neid lahti katkuma hakata, osale neist peaks praegu müüdavad mõne-eurosed APLS SPUN-id ka asenduseks sobima.

Peale puhastamist ikka natuke ehedam läige:
   

Ning lüliti uuesti kokku tagasi (katkisest võimsustransist saab hea vedrufiksaatori):
               

   

Eks vist peab ikka ülejäänud ka lahti võtma, pime aeg, kultuuriüritusi ei toimu (tulevikulugejate jaoks võtmesõna Covid19) ja väljas tegemist nagunii vähe...
Vasta
#38
(02-01-2021, 03:02 PM)madis64 Kirjutas: Aastanumbri järgi ei peaks kontaktid just täiesti oksüdeerunud olema,

Eks vist peab ikka ülejäänud ka lahti võtma, pime aeg, kultuuriüritusi ei toimu (tulevikulugejate jaoks võtmesõna Covid19) ja väljas tegemist nagunii vähe...

Kui lugeda teemal> Ag2O Ag2O2 siis mõlemad juhivad väikesignale suht edukalt.
Vasta
#39
Ega midagi, kolb soojaks ja signaalilülitite plokk lauale:
         

Vahepala: katkine transistor sobib ka lülitifiksaatori lukustamiseks lüliti eemaldamise ajaks:
         

Kontaktid (kahe esimese lüliti omad) "äärtest mustad, keskelt kollased" nagu tavaliselt:
         

Seekord panin ka multimeetri otsad peale - "kollaste kontaktide" takistus on ca 1...10 oomi, "mustade" oma 5...50 oomi - nii et pole parata, tuleb nad puhtaks teha.
Vasta
#40
Mõtteharjutust ka vahele - miks küll on Yamaha disaineritel vaja saata signaal läbi mitmete lülitite selmet iga lüliti ühendaks oma sisendit ja signaaliteele jääks ainult üks kontakt:
   

?

Ise suudan välja mõelda ainult "ohutustehnikat" - et juhul, kui keegi (joogine peoline, väikelaps jne) vajutab sisse enam kui ühe sisendinupu korraga, siis ei ühendataks kokku eri signaaliallikate väljundeid.
Samas oleks ju võinud iga signaali teele enne lülitit panna mingisuguse 1k takisti ja oleks probleem ka reaalsuses lahendatud olnud...
Vasta


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne